Emigreren naar Thailand

Wil emigreren naar Thailand wonen (niet werken)
Wie heeft ervaring met dit onderwerp?
Special inzake: AOW / Pensioen in Nederland / Ziektekosten verzekering / Belastingen e.d.
Graag bericht, m.vr.gr. Leo.

Goede middag Leo,

Hmm, dat wil ik ook… maar helaas moet ik nog even geduld hebben. Maar goed jij wil gaan emigreren. Wat wil je weten?

Grt

Youke

Hallo Leo en Youke,
Mijn man en ik willen ook permanent gaan wonen in Thailand maar net als Youke moeten wij nog even wachten tot we 65 zijn.Wel hebben wij nu twee huizen gekocht op een bewaakt park vlak bij Chiang Mai.Wij verblijven er nu 9 maanden per jaar tot we 65 zijn.Het kan nu nog niet omdat mijn man WAOer is.Dus drie maanden Thailand en 1 maand naar Nederland etc.Op het park waar wij zitten wonen nog meer nederlanders permanent.Als je een postadres hebt b.v.bij familie,kun je gewoon in Thailand wonen met een jaarvisum.Wel elke maand even de grens over voor een stempel.Wij zitten vlak bij Burma dus dat is geen probleem.Er moet wel een rekening worden aangemaakt bij een bank in Thailand.Wij pinnen gewoon uit de muur net als hier in Nederland.Wij hebben ook een huis in Nederland en zoeken iemand die geen huis meer heeft in Nederland en 1 van onze huizen wil huren met de mogelijkheid om af en toe een maand of zo iets,naar ons huis in Nederland te gaan wonen.Alles is compleet ingericht en van alle gemakken voorzien.Als er belangstelling voor is laat het me dan weten zodat we een afspraak kunnen maken.

Met vriendelijke groet Monica