Eindelijk was het dan zover de trip naar Port Douglas stond voor de deur en we hadden er ongelofelijk veel zin in. We hadden gekozen om een camper te huren bij Apollo Motorhome Holidays (www.apollocamper.com), omdat we van verschillende mensen hadden gehoord dat dit bedrijf heel professioneel en betrouwbaar is. Daarnaast waren de reviews op internet ook positief. Onze reis bestond uit een rit van Brisbane naar Port Douglas en Cairns met een overnachting in Airlie beach.
Aangekomen op de locatie in Brisbane kregen we al vrij snel door dat we een upgrade kregen van een 4 Berth naar een 6 Berth, dit omdat de 4 Berth niet aanwezig was. Natuurlijk vonden we dit niet erg, omdat een 6 Berth ruimer is dan de 4 Berth. Na ongeveer een uur konden we dan eindelijk vertrekken richting Port Douglas. De eerste stop die op het programma stond was Airlie beach, wat ongeveer 1100km ten noorden van Brisbane ligt. Airlie Beach is een prachtig dorpje en staat vooral bekend als perfecte locatie voor een zeilvakantie of om het Great Barrier Reef te ontdekken.
Na de lange rit en aangekomen in Airlie Beach waren we wel toe aan een beetje ontspanning en we besloten dan ook om de locale pub te bezoeken. Na een paar corona’s was het toch alweer redelijk laat en we besloten om terug te keren naar de camper. Mijn ouders waren, zoals ze dat zo mooi omschreven, “Kapot”. Ik, als half nachtmens, was nog helemaal niet zo moe en besloot daarom nog een beetje TV te kijken. Gelukkig beschikte onze camper over een TV en zodoende kon ik toch nog even ontspannen voordat ik ging slapen. Ik moet zeggen dat ik de eerste nacht als een roos heb geslapen en de bedden van onze Apollo Deluxe, zoals die zo mooi heet, waren dan ook zeer comfortabel.
Na het bezichtigen van Airlie Beach reden we verder richting Port Douglas waarbij er nog ongeveer 600km op het programma stond. De wegen waren over het algemeen goed berijdbaar en met onze Apollo Deluxe was het zeer goed te doen. Na nog eens ongeveer 10 uur te hebben gereden kwamen we dan eindelijk aan in Port Douglas. De weg tussen Cairns en port Douglas duurde erg lang, dit kwam omdat het een soort bergweg was, waarbij de ene bocht na de andere bocht volgde. Des al niet te min kwamen we veilig aan in Port Douglas en we reden richting de camping, ben de naam alweer vergeten, maar het was een prima camping met alle faciliteiten die je nodig hebt (stroom en douches). De volgende dag gingen we iets doen wat bijna elke toerist doet die deze regio van Australië bezoekt, namelijk snorkelen op het Great Barrier Reef. Het was met één woord ‘fantastisch’. Zwemmen tussen de vissen en het koraal waarbij je je zo vrij voelt als een ‘vis’. Nadat we terug kwamen van ons avontuur in de zee was het tijd voor diner en met de uitgebreidde kook mogelijkheden in onze camper werd er door moeders een heerlijke maaltijd bereid.
De volgende dagen stond het volgende op het programma: Mossman Gorge, het Daintree rainforest en natuurlijk Cairns. Vooral het Daintree rainforest was erg indrukwekkend. Een afwisseling van uitgestrekte stranden en prachtige natuur maakte het erg idrukwekkend. In plaats van een tour te doen hadden wij besloten om het Daintree Rainforest te bezoeken met onze camper. Op het begin wisten we niet of het een succes zou worden, maar uiteindelijk hadden we geen enkele problemen en kwamen we de steilste heuveltjes op. Ook de Mossman Gorge was prachtig en het zwemmen in de Mossman was op het begin erg koud, maar op een gegeven moment heerlijk en je voelde je erna helemaal ‘bijgetankt’.
Na al de prachtige natuur en avontuur was het alweer tijd voor de terugreis richting Brisbane.