Wij willen juni/juli 2011 (onze 4e Australie trip) met 4WD Adventure Camper Apollo van Perth naar Darwin in 5 weken. In grote lijnen dezelfde route als flyboy en heb de volgende vragen:
ik lees verschillende verhalen over deze camper, van zeer negatief tot positief. Flyboy, zou je deze camper aanbevelen? 2) ik heb gelezen dat je 3 platte banden hebt gehad, hoe ga je dan te werk? moet je dan mobiel bellen naar Apollo (als dat al kan?) of is het raadzaam om een sat.phone te huren? Zitten er geen reserve banden bij?
Wij zijn ervaren kampeerders tent en gewone camper, maar niet gewend aan campsites waar geen toilet is; gaat iedereen dan met een schepje in de bush zitten? Is het handig om een simpele portable toilet of gewoon een emmer met bio plastic zakjes te kopen of iets dergelijks. Graag advies en tips! Kan hier nl. niet veel over vinden en is wel belangrijk. Lijkt me bijv. niet fijn om 's nachts buiten in de bush te plassen (en ja, dit is een serieuze vraag!)
Ik heb geen ervaring met Apollo, wel met Britz. Was allemaal wel in orde. Is trouwens van dezelfde eigenaar.
Wij hebben op ongeveer dezelfde route geen enkele platte band gehad. Dus je hoeft niet per definitie veel banden te vervangen. Je krijgt normaal een reserveband mee met alle materialen om die te vervangen. Wat Britz zei was dat we bij calamiteiten de band gewoon moesten laten plakken of vervangen en de bonnen moesten bewaren. Deze werden dan terugbetaald aan het einde. Britz en Apollo hebben ook een kantoor in Broome. Hier kon je ook binnen lopen bij vragen werd ons verteld. Dit is ondertussen wel alweer enkele jaren geleden. Wij hebben trouwens met een equiped 4WD gereden. Tent op het dak en losse tent ernaast voor de kinderen. Dit ging allemaal goed.
Wij hadden geen Sat phone gehuurd wel een radio baken. Als er dan iets aan de hand was, zet je het aan en wacht je tot de flying doctors komen.