Wij willen juni/juli 2011 (onze 4e Australie trip) met 4WD Adventure Camper Apollo van Perth naar Darwin in 5 weken. In grote lijnen dezelfde route als flyboy en heb de volgende vragen:
ik lees verschillende verhalen over deze camper, van zeer negatief tot positief. Flyboy, zou je deze camper aanbevelen? 2) ik heb gelezen dat je 3 platte banden hebt gehad, hoe ga je dan te werk? moet je dan mobiel bellen naar Apollo (als dat al kan?) of is het raadzaam om een sat.phone te huren? Zitten er geen reserve banden bij?
Wij zijn ervaren kampeerders tent en gewone camper, maar niet gewend aan campsites waar geen toilet is; gaat iedereen dan met een schepje in de bush zitten? Is het handig om een simpele portable toilet of gewoon een emmer met bio plastic zakjes te kopen of iets dergelijks. Graag advies en tips! Kan hier nl. niet veel over vinden en is wel belangrijk. Lijkt me bijv. niet fijn om 's nachts buiten in de bush te plassen (en ja, dit is een serieuze vraag!)
Ik heb geen ervaring met Apollo, wel met Britz. Was allemaal wel in orde. Is trouwens van dezelfde eigenaar.
Wij hebben op ongeveer dezelfde route geen enkele platte band gehad. Dus je hoeft niet per definitie veel banden te vervangen. Je krijgt normaal een reserveband mee met alle materialen om die te vervangen. Wat Britz zei was dat we bij calamiteiten de band gewoon moesten laten plakken of vervangen en de bonnen moesten bewaren. Deze werden dan terugbetaald aan het einde. Britz en Apollo hebben ook een kantoor in Broome. Hier kon je ook binnen lopen bij vragen werd ons verteld. Dit is ondertussen wel alweer enkele jaren geleden. Wij hebben trouwens met een equiped 4WD gereden. Tent op het dak en losse tent ernaast voor de kinderen. Dit ging allemaal goed.
Wij hadden geen Sat phone gehuurd wel een radio baken. Als er dan iets aan de hand was, zet je het aan en wacht je tot de flying doctors komen.
Hebben dit niet nodig gehad maar gaf ons een voldoende veilig gevoel. Mijn neef in Australie heeft ook zo´n baken en als ze op een ruig weekend gaan nemen ze dat ook mee.
Met betrekking tot toilet faciliteiten. Zelfs op de meest afgelegen plaats was er een SCHOON toilet met water en op meeste plaatsen ook toiletpapier. Ik geloof dat wij aan het begin van de reis enkele rollen gekocht hebben en aan het einde van de reis hadden we nog rollen over.
Ook op free campings bv GRR was ereen toilet en douche (koud water).
Hallo ,
jammer genoeg zag ik het telaat. Wij zijn 5x met apollo geweest.!x nw zeeland. de rest 3x met 4wd van hun. Goed opletten of er niets defect is onderhoud en de banden. Wij hebben het gehad met hun altijd wat.verder een fijen auto en een super bed kun je overdag gewoon zo laten. het nw type heeft zelf een kookstel binne heeft geen enkel nu volgens ons. De natuur caming zijn meestal wel voor zien van een eenvoudige wc. anders inderdaad het schepj een een kuiltje maken van zo’n 10/15cm diep.Koop een grote plastic doos om daar het droge eten in tedoen. kost bij Coles bv zo’n 10/15 dollar. Doe je ook de GRR? En ga je verder naar boven?ij zijn totaal al 9x geweest en volgend jaar gaan we weer en zoeken mensen die met ons de Ann Beadel en de Hollandtrack willen doen. de laatste is erg mooi ( 2010 gedaan). Mocht je nog vragen hebben we horen het wel