Welke camper?

Hallo,

Ik had nog een vraagje. M’n man en ik willen volgend jaar januari in een maand van Sydney naar Alice Springs rijden. We zitten te twijfelen tussen 2 verschillende campers de kleine is groot genoeg voor ons maar heeft geen toilet en douche, de grotere lijkt ons wat overdreven en kost 700 euro meer. In hoever heb je een douche en toilet nodig van jezelf?
Is het sanitaire op de campings netjes? Zijn er genoeg toiletten langs de weg?

Ik hoop dat iemand ons hiermee kan helpen.
Alvast bedankt!

Hallo,

Wij hebben in Tasmanie een camper gehuurd met een douche en toilet en bijna niet gebruikt. Wij gebruikte het op de campings waar we stonden en de douche was zo claustofobic dat wij er nooit gebruik van hebben gemaakt. Het is handig als je van plan bent om wild te gaan kamperen wat in Australie mag. Campings zijn er genoeg dit omdat de Australierers dit zelf ook veel doen.
Verder hebben wij in de wc alleen geplast omdat het anders zo vies zou zijn om schoon te maken. We gebruikte hem alleen midden in de nacht als we moesten plassen.
Ohja die grote jongens zijn gelijk ook bijna 7 meter het is een halve vrachtwagen mijn man vond het nog vrij lastig dat ding te besturen.

gr van Moira

Bedankt voor je reactie, hier heb ik wat aan.
We zijn niet van plan om wild te kamperen, dus denk ik dat het toch de kleinere wordt!

Als er nog meer mensen hun ervaring willen delen hoor ik dat graag!

Hallo Dainrein,

Om een antwoord te geven op de andere vragen.
Wij hebben het geluk gehad dat de bad en toilet gelegenheden behoorlijk schoon waren. Zelfs op de “no facilities” campings waren de toiletten over het algemeen voldoende schoon.
Ook onderweg zijn er voldoende toiletten te vinden. Zelfs in de outback vindt je iedere paar honderd kilometer wel een tankstation.
Wij hebben afgelopen vakantie met een 4WD en tent rondgetrokken en onze dames hebben over een aantal zaken geklaagd maar niet over toiletten en douches.
Alvast een goede reis en als je nog vragen hebt dan lezen we het wel.

Groetjes

Wim

Hallo Wim,

Bedankt voor je reactie!

Ik wilde nog even reageren op mijn eigen vraag, misschien heeft iemand anders er nog iets aan.

We hebben voor de kleinere camper gekozen van Apollo, het is ons goed bevallen! De toiletten en douches waren over het algemeen erg netjes!
Het is wel een kleine camper maar groot genoeg voor 2 volwassenen, met een kindje erbij zou het erg klein worden. Let er wel op dat je een camper huur met airco, zeker in de zomer maanden. Wij hadden 's nachts geen airco en dat was soms erg warm :zon02: