Trekking Poonhill 5500m hoogte

Hallo allemaal!
We zijn van plan om volgend jaar naar Nepal te gaan en om daar een trekking te doen in Poonhill om vanaf daar de Himalaya te kunnen zien. Het idee is om naar een hoogte van ongeveer 5500 m te klimmen. Hieraan voorafgaand willen we eerst twee dagen raften op de Trisuli rivier en waarschijnlijk een jungletocht maken van een dag.
Ik ben op zoek naar zoveel mogelijk informatie en mensen die dit ook al gedaan hebben. Voor mij is het helemaal nieuw dus alle informatie is vreselijk welkom. We willen eigenlijk kijken of we in kontakt kunnen komen met plaatselijke bevolking vanwege dragers, gids, etc, zodat we het op die manier een beetje van te voren kunnen organiseren. We willen het liever zelf regelen zonder organisatie zodat we de gids en dragers direkt betalen en dat ze niet voor een kleinere comissie, die ze van de organisaties krijgen, hetzelfde werk moeten doen. Misschien heb ik een vooroordeel en een verkeerd beeld van organisaties maar ja, zo zie ik het op dit moment. Kent iemand betrouwbare gidsen, dragers etc?
Ik hoop veel info te krijgen en ik wil alvast bedanken voor de moeite. Groetjes,
Jessica

Bij goede organisaties, aangesloten bij TAAN, krijgen gidsen en dragers goed betaald. Als je alles zelf gaat regelen maar je wel een beetje houdt aan de richtlijnen wat salaris betreft in Nepal, dan zal het niet veel gaan uitmaken. Het is wel een boel extra gedoe en je moet wel weten wat je gaat regelen. Of je hun overnachtingen betaald en hun eten bv.
Als je het in Nepal via een organisatie doet regelen zijn alles voor je. Permit, bus naar de start, de dragers etc. Daar zul je iets voor betalen maar voor loon van de dragers doet het er eigenlijk niet toe. De vraag blijft dan of je wat geld kwijt wilt zijn voor het regelen van de rompslomp.
En mocht je toch iets extra;s voor je dragers willen doen, geef ze dan aan het eind je jas, je loopstokken oid en een goede/beschaafde fooi. En onderweg af en toe wat lekkers. Colaatje onderweg, soms een biertje 's avonds als ze dat drinken. Ik ga altijd om met mijn dragers/gidsen als groepsgenoten, niet als Nepalezen de er toevallig ook zijn. Dat bevalt mij prima :slight_smile:

Overigens zou ik eerst de trekking gaan doen, daarna een dag uitrusten in Pokhara, gaan raften en dan door naar Chitwan. Die volgorde is logischer, eerst werken, dan rusten :slight_smile:

Hai Erik (zo heet je toch he?)
Hartstikke bedankt voor de reactie! Die volgorde had ik ook in mijn hoofd maar ja, omdat het een droom van mijn pa is om deze reis te maken, vanwege verjaardag en jubileum (40 jaar getrouwd), ben ik een beetje afhankelijk van zijn wensen. Het is trouwens ook mijn grootste droom op dit moment deze reis te maken hoor daar niet van. Hij zei dat het juist beter was om eerst te raften om een beetje te aclimatiseren de eerste dagen en daar dus gebruik van maken om dan te gaan raften etc. Hij zei dat als je eerst de klim maakt dat je daarna te moe en gebroken bent om nog iets te ondernemen. Ik zal het in ieder geval voorstellen kijken wat hij zegt.
Wat betreft de dragers en gids, is goed om te weten. Helemaal super.
Ik ben op het werk en ze belden me dus ik moet gaan. Mocht je nog meer info of tips hebben dan zijn die echt super welkom!!
Groetjes uit heeeeel warm Spanje…
Jessica

Ja, zo heet ik :slight_smile:

Neem oordopjes mee. Ik was in mei in Tal, derde dag van de Annapura trekking en daar zijn ze in de rotsen een weg aan het aanleggen. Met drilboren en af en toe een explosie. Die drilboren gaan dag en nacht door. Ze stopten rond het avondeten, wij opgelucht maar om half acht begon de nachtploeg die door werkte tot half zes 's morgens…
Over een groot deel van de tocht zijn we aan de weg aan het werk, het is niet overal meer idyllisch over kleine paadjes lopen. En druk is het ook, wat toeristen betreft. Zelfs in mei waren er best veel terwijl dat niet echt het seizoen meer is.

Hoi Jessi,

per 6 augustus 2011 gaan mijn dochter en ik emigreren naar Nepal Pokhara. Mijn man woont in Nepal en we willen graag samen verder. Mijn man is reisgids in de Himalaya. Hij regelt zijn eigen zaakjes zonder tussenkomst van reisbureau’s want wat je schrijft daar betaal je veel aan en de gids en de drager krijgen erg weinig.
Dus mocht je meer info willen, dan hoor ik het graag.

Zelf willen we een bed and breakfast beginnen of een hotelletje. In augustus gaan we hier op zoek naar.

met vriendelijke groet, Jacqueline

p.s. Poon Hill is 3200 m hoog

Hoi Jessi,

per 6 augustus 2011 gaan mijn dochter en ik emigreren naar Nepal Pokhara. Mijn man woont in Nepal en we willen graag samen verder. Mijn man is reisgids in de Himalaya. Hij regelt zijn eigen zaakjes zonder tussenkomst van reisbureau’s want wat je schrijft daar betaal je veel aan en de gids en de drager krijgen erg weinig.
Dus mocht je meer info willen, dan hoor ik het graag.

Zelf willen we een bed and breakfast beginnen of een hotelletje. In augustus gaan we hier op zoek naar.

met vriendelijke groet, Jacqueline

p.s. Poon Hill is 3200 m hoog