Trekking Java/Bromo NP/Indonesie?

Hi!

Dit jaar staat een vakantie naar Indonesië op de planning. Ik vroeg me af of iemand een trekking kan aanraden op Java (of natuurlijk elders in Indonesië als je een te gekke ervaring hebt gehad). Via internet vind ik maar weinig over (meerdaagse) trekkings.

Ik hoor het graag :slight_smile:

Kim

Kijk eens op de site van Jenny, staat boordevol informatie.

Groetjes en fijne reis

Hi Paulana,

Bedankt voor je tip, maar uiteraard heb ik daar al gekeken. Iemand die bij elke post reageert en een eigen website heeft wordt niet overgeslagen.
Ik heb natuurlijk nog niet alles gelezen, maar ben ook nog niet tegen gekomen wat ik zocht. Vandaar dat ik toch een oproepje heb geplaatst.

Als je bv naar Peru gaat heb je allerlei trekkings, rond Maccu Piccu maar ook andere gebieden. Zoiets zoek ik ook voor Indonesië.

Kim

Nou Jenny is zeer deskundig en niet alleen over Java-bali maar heeft zowat heel Indonesie gezien , en daar foto’s en verhalen bij geschreven , ik doe het haar niet na. Maar over Java kan ik niets vertellen , ik was er op doorreis.

Ik heb zelf nooit een meerdaagse trekking gedaan zoals bijvoorbeeld gebruikelijk is in Thailand, Myanmar of Laos.

Toch kun je in Indonesie mogelijke wandelingen maken:

• een beklimming van de Rinjani op Lombok: kijk bijvoorbeeld eens op de website van Perama.
  • trekkings bij Pagandaran op Java. Ik heb hier een trekking van een dag gemaakt, maar wellicht zijn er ook opties met overnachting
  • kijk eens op de website van http://www.i-likelocal.com/

Daarnaast is Sumatra geweldig voor trekkings, maar dat ligt een beetje uit de richting als je naar Java en Bali wilt.