ik wil graag een reis maken naar India en Nepal in augustus. Nu kan ik ervoor kiezen om een optionele trekking te doen in Nepel bij Kathmandu. Wanneer ik ervoor kies om de trekking niet te doen verblijf ik deze dagen in Kathmandu. Heeft iemand ervaring met een trekking in deze periode? i.v.m. de regenval? Ik vraag me af of iemand mij advies en tips kan geven wat de beste optie is! Ik ben geen ervaren wandelaar, maar vind dit wel erg leuk en met mijn goede wandelschoenen kom ik wel een heel eind!
De trekking zou er als volgt uit zien: Dag 19-20-21 Kathmandu of optionele trekking: De eerste dag vanaf Bhaktapur in circa 4 uur langzaam stijgend naar Nagarkot waar je overnacht. Nagarkot biedt fantastische panoramische uitzichten op de Himalaya range met o.a. de Mount Everest. De tweede dag in circa 7 uur over een pad met minder stijgen en dalen naar Chisopani, waar je ook overnacht. De derde dag vervolgens in circa 4 uur voornamelijk dalend naar Sundarijal. Je overnacht weer in Kathmandu.
Ik ken deze specifieke trekking niet, maar ik heb er wel delen uit gedaan. Dat was vorig jaar in augustus.
De kans dat je vanuit Nagarkot de Mnt Everest ziet is zeer minimaal in augsutus. Ik heb geprobeerd de berg te zien vanuit Nagarkot, vanuit Bandipur en zelfs vanuit Tibet en het Everest Basecamp, en in totaal heb ik misschien 2 minuten de top gezien. Alles zat continu dicht met wolken!
De regen zelf viel me mee, als plensde het af en toe behoorlijk. Ik had een regenjas bij me, maar meestal probeerde in te schuilen. Zorg wel voor een goede (waterdichte) tas voor je camera.
Nagarkot view point biedt een fantastisch zicht op de Himalaya maar een Nepali gids vertelde me dat je daar onmogelijk de Everest kunt zien, die ligt iets te ver-120 km-; je kunt van Nagarkot ook naar het prachtige Changu Narayan wandelen, Chisopani ligt wel aan de andere kant van de vallei op de weg naar Pokhara…
Is een leuke makkelijke´ trek. langs mooie plaatsen maar ook wel langs de nepalse Chaos, maar das de charme van t land. Prik je niet al te vast ophet fenomenale uitzicht zoals reisgidsen dat zo mooi kunnen vertellen. Stipjes aan de horizon met idd met de bewolking in aug. niet heel veel kans. Wellicht bij zonsopkomst. Succes!
Hallo,
zelf ga ik ook in augustus naar Nepal, had graag naar Johmson gevlogen en Mucktinath bezocht. Samen met mijn twee kinderen, wel 17 en 20 jaar, dus geen kleine kinderen meer;
Wie heeft hier ervaring en raad voor mij? En Mijn grootste schrik, de bloedzuigers? Een raad?
Grtjes Dorine, Kim en Niek.
Dat laatste is een prima gebied in augustus (moesson). 13 Augustus is het volle maan en is er in Muktinath een festival. Als het je lukt zou ik proberen daar bij te zijn.
Inge, ondanks dat het lastig kan zijn met de moesson zou ik jouw wandeling gewoon doen. Of proberen, zeker Nagarkot naar Chisopani is een aardig eind lopen. Ik lees ook mensen die er 9 uur over deden, dat is een flink stuk met modder en regen… Kan je beter ter plekke bekijken hoe het weer is en eventueel iets anders zoeken of wat meer dagtochten (anderen zeggen het ook al) lopen. Vanuit Dhilkel zijn er ook mooi wandeling, naar Panauti bv.
Je kunt vanuit Nagarkot de Everest zien, al denk ik niet dat je dat in augustus gaat lukken. Maar het is van daar een heel klein zwart stipje tussen veel bergen die groter lijken. Idee is natuurlijk wel leuk.
Bedankt voor de tip, maar heb dan nog een vraagje.
De vorige keren in Nepal deden we de trekkings met een Nepalese vriend, dus wat aanvaardbare prijzen zijn voor een trekking zoals Mucktinath, daar heb ik geen flauw idee van.
Alles in en rond Kathmandu is me bekend, en doe ik ook op mezelf. Maar dit jaar heb ik dus mijn twee gasten mee, die ook een groot deel van de reis zelf moeten bekostigen, dus ben ik wel op zoek naar een niet te commerciele manier,( maar één die de bevolking toch hun deel geeft in de kosten van de trekking) om de trekking te doen. ze kennen Nepal niet, en drie en een halve week kathmandu is geen aanrader wegens te druk, dus zeker even de rust van de pockhara en de bergen.
Maar alle tips over goeie betrouwbare gids,( mag ook gewone Nepalees zonder bureautje zijn), maar aub wel uiterst betrouwbaar, en betaalbaar zijn welkom.
Ik wil hen Nepal leren kennen zoals ik het in mijn hart heb gesloten,.
Zijn er nog andere tips??
Alleszins bedankt voor eventuele reacties.
Groetjes Dorine, Kim en Niek.
Ik ben af en toe reisleider en werk via een Nederlandse organisatie met een redelijk groot Nepalees reisbureau. Daar heb je dan niet veel aan. Maar kijk even rond op dit forum, in dit topic komen de nodige tips langs over bureautjes. http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=102536
Hai Dorien!
Mijn naam is Jessica. Mijn ouders zijn in Nepal geweest een paar jaar geleden en ze hadden het over een Dorien nou weet ik niet of jij dat bent. Zeggen de namen Gerry en Tineke Valk jou iets?
We zijn van plan om volgend jaar ergens naar Nepal te gaan, mijn pa, zus haar man en ik. Dan willen we graag raften en de anapurna (schrijf ik dat goed?) beklimmen voor een deel. Mijn pa had het over iets van 5200 m. hoogte.
Ik hoop gauw van je te horen. Ook wij zijn op zoek naar meer info om de reis voor te bereiden en alles te organiseren dus mocht je nog tips hebben…
Groetjes uit Spanje,
Jessica Valk
Jeetje… Weet je ook toevallig in welke tijd je dir het beste zou kunnen doen? Het idee is om de Mount Everest te kunnen zien namelijk. We willen kijken of we dit zelf kunnen organiseren als we aankomen. Ook willen we raften (2 dagen) op de Trisuli (?) rivier en een dag door de jungle voordat we aan de klim beginnen. Mijn ouders zijn er al eens geweest en toen hebben ze ook een deel beklommen van de annapurna maar tot een hoogte van ongeveer 2500m geloof ik. Nu is het idee om hoger te komen (ik geloof rond de 5200m). Gelukkig heb ik nog ruim een jaar de tijd om te trainen want voor mij wordt het de eerste keer.
Mocht je nog meer info hebben over hoe wat waar etc, dan stel ik dat heeeel erg op prijs. Ik ben natuurlijk al aan het informeren maar alle info is van harte welkom. IN ieder geval bedankt voor de reactie en alvast bedankt!!
Groetjes,
Jessi
Mount Everest is totaal de andere kant op, die ga je niet zien vanaf Annapurna.
Ik denk dat je ouders in Ghorepani kunnen zijn geweest, voor het erg fraaie uitzicht vanaf Poonhill. Daar heb je uitzicht op de Annapurnas en de Machapuchara (mount fishtail).
Best seizoen is oktober november maar ik ben er ook in december geweest en toen was het net zo fraai maar een stuk rustiger. Dat geldt niet voor Arnoud Annapurna, wat je gaat lopen wanneer je over die pas wilt. Die is vaak dichtgesneeuwd in de winter, dus dan moet je wel in oktober, begin november voor de zekerheid.
Wanneer je Mount Everest zou willen zien, dan moet je dus de andere kant op. Vliegen naar Lukla en dan lopen naar Namche Bazaar vanwaar je na een stukje lopen al fraai uitzicht hebt op de Everest (en de erg mooie Ama Dablam).
Hartstikke bedankt voor de reactie. Ik heb inmiddels kontakt opgenomen met mn ouders en inderdaad, ze zijn bij Poonhill geweest en het was om de Himalaya te zien en niet de Mount Everest… Ach wat scheelt het… hihihihi.
Mocht je nog ideen of info hebben lees ik het heeeel erg graag!!
Alvast bedankt!!
Groetjes,
Jessica
Hallo, denk nier dat ik dezelfde Dorien ben, maar als je vragen hebt wil ik gerust wat informatie meebrengen;
wij vertrekken 5 augustus, dus gauw, nu kan tijd niet snel genoeg gaan.
Grtjes dorine
:wereld:Jammergenoeg zijn we al september, en is Nepal alweer verleden tijd. dank je wel voor de tip voor het festival in Muktinath, en Nepal in de moeson was zeker een meevaller, de regen viel het meest s’nachts, en een goeie paraplu doet wonderen, en de trekking bleef droog, veel watervallen en enkele goed te overbruggen landslides, prachtig, weer helemaal verliefd (alweer) op het land, zijn mensen en hun levensvreugde;
Denk volgend jaar terug, maar dan om te werken, als het land eenmaal onder je vel zit…!!!Geen genezen meer aan denk ik…
Wat leuk, dat je naar het festival in Mukhtinath bent geweest. Wij waren in Samagaon (Manaslutrekking) waar 3 dagen later een groot festival ging beginnen. Veel mensen waren er al, kuddes met yaks en wij moesten verder de bergen in. Dat vonden we wel jammer!!