Wij willen in thailand een 2 daagse trekking in Chiang Mai doen en een paar dagen in Khao Sok overnachten.
Nu is onze vraag moeten wij speciale voorwerpen meenemen voor de trekking en Khao Sok zoals vb.: Slaapzak, lakens, …
Kunnen we een verblijf op het meer en in de boomhut terplaatse regelen (of zit het vol in juli - augustus)of kunnen we dit het beste vastleggen op voorhand?
Wie weet er eventueel een leuke 2daagse trekking in Chiang mai?
Dunne slaapzak en muskietennet is niet altijd noodzakelijk om mee te nemen uit NL. Via veel organisaties waar je trekkings boekt, kan je voor een lage prijs ook slaapzak of muskietennet huren.
Misschien is deze trekking iets voor jullie ?
DAY 1 09.30 a.m. Depart from Chiang Mai, a drive by pick up truck to local market (Mae Malai) for one hour.Continue driving to visit Akha village about 1.5 hours. Lunch will be served. Start trekking through green and dence forest for 3 hours to Lahu village. Dinner and overnight.
DAY 2 After breakfast, a memorable elephant riding to observe beautiful natural scenery about 1 hour. Keep on traveling by an adventurous bamboo rafting down the Tang River for 2-3 hours. Lunch will be served at Shan. A drive from Shan to waterfall, trekking about 2 hours to visit the waterfall. Enjoy shower and relaxation. Return to Chiang Mai and drop off at 17.30 p.m.
Het is natuurlijk zomervakantie dus drukker dan buiten deze periode. Als de boomhutten zijn volgeboekt, willen ze het programma ook nog wel eens omdraaien, dus eerst overnachting op het meer, daarna in de boomhut.
Als je in Thailand bent, kan je mij een paar dagen voordat je bij Tree Tops wilt verblijven, ook eens bellen 02-1717203.
kheb dit gedaan via iemand die hier een gids kende, hem es gemailt en zo die tocht geboekt
ik denk dat dit via Lannakingdomtours Chiang Mai was
er was veel stappen bij door de jungle, de long neks hebben we bezocht, rafting hebben we gedaan, gevaren op een bamboovlot, met de olifanten nen tocht gedaan, een paar watervallen bezocht en vooral veel fun gemaakt !!
lakenzak gaan we dan best meenemen en onze wandelschoenen.
@ vindiesel je mag altijd de info van die gids doorsturen.
@ Krung Thep zo een soort trekking spreekt ons wel aan. Is dit een trekking met een grote groep?
Beide gebieden geweest.
Lakenzak is inderdaad aanrader, maar sowieso voor je hele reis gemakkelijk. Net heb je na mijn mening niet nodig, want die hebben ze overal. Zelfs in de meest kleine dorpjes waar ik gelogeerd heb hadden ze zo’n net hangen voor ‘buitenlanders’. Spreekt misschien voor zich, maar nog een tip: ga ook nog in je lakenzak liggen en niet enkel ‘naakt’ onder je net. Extra bescherming.
In Chiang Mai kan je echt overal, op iedere hoek van de straat een tour boeken. Vooral in de zomer is het daar niet overboekt, want het aanbod is daar groot en ook de mogelijkheden. Wij hebben het toen via ons Guesthouse (galara) geboekt, maar dat was volgens mij wel iets duurder, maar wel erg leuk!
Voor Khao Sok misschien wel van te voren boeken. Kans groter dat idd de boomhutten vol zijn. Omdat daar grotere reisorganisaties ook naar toe gaan.
We hebben gekeken voor eventueel te vliegen op bangkok en dan door te vliegen naar Surat Thani. Aankomst Bangkok is 13.20u, vertrek naar Surat Thani om 14.20u. Is dit haalbaar met bagage en inchecken? Of beter gewoon rechtstreeks op phuket vliegen?
We stonden op het punt om de vlucht naar Phuket te boeken, maar plots kwam mijne vriend erbij dat hij misschien wel naar Khao Yai wil gaan ipv naar Khao sok.
Dus nu is het weeral twijfelen tussen de 2.
Wie heeft er ervaring of bevindingen met Khao Yai?
Weer een heel ander soort park en dichtbij Bangkok natuurlijk.
Ik heb 3 jaar geleden daar via http://greenleaftour.com/ een tour gedaan. Heel erg leuk! Aardige mensen, nette kamers (erg goedkoop), leuke sfeer en erg goede gidsen die echt veel dieren opsporen in de jungle en er veel over weten te vertellen. Waterval van de Beach stelt niet super veel voor, wel mooi maar niet zoals in de film (bruin water hehe).
En goed bevallen, maar bijna niet te vergelijken met Khao Sok.