Ons bijna definitieve reisschema voor Thailand... wie kijkt er mee?

NA heel wat googlen en zoeken en overwegen hebben we nu dit schema bedacht…
Ik zoek nog tips voor waar een goede jungle trek te boeken zonder volendam-bergvolkeren , maar locals mag altijd… 3 dagen (2 nachten) in chiang mai. En leuke tips voor goede trek in Khao Sok (heb al wat gevonden maar misschien hebben jullie leukere tips) ,ook hier 3 dagen, 2 nachten. We doen verder niets met dieren, alleen maar elephant nature park…

Ook de eilanden vinden we lastig qua combi. Ik wil niet op 1 eiland blijven hangen, maar we willen zeker niet naar de party eilanden… Welke raden jullie aan en zijn handig in ons schema…

wat denken jullie ? Te doen in

Dag 1 6/12 Vertrek amsterdam
dag 2 7/12 Aankomst Bangkok
Bangkok verkennen
Hotelovernachting Lamphu House

Dag 3 8/12 Fietsen Colours of Bangkok
Middag longtail ?
Hotelovernachting lamphu house

dag 4 9/12 Drijvende markt ? Overdag nog bangkok in
Nachttrein naar Phitsanolok
Dag 5 10/12 Aankomst om ong. 430 uur en dan bus naar Sukhothai
Sukhothai verkennen
Hotelovernachting

dag 6 11/12 Sukhothai verder verkennen en einde van de dag
met bus naar Chiang mai
Hotel overnachting chiang mai
dag 7 12/12 Chiang Mai
Verkennen stad
Hotel overnachting

dag 8 13/12 Jungle trek chiang mai
Dag 9 1 4/12 Jungle trek chiang mai
Dag 10 15/12 Jungle trek chiang mai
Hotel overnachting chiang mai

Dag 11 16/12 Elephant nature park
Overnachting elephant nature park
dag 12 17/12 Elephant nature park
Overnachting Chiang Mai

Dag 13 18/12 Chiang Mai – Surathani
Vliegen en met bus naar Khao Sok
Hotel overnachting Khao Sok
Dag 14 19/12 Jungle trek -> http://khaosoklake.com/travel-item/thailand-khao-sok-luxury-on-the-lake-tour/
Dag 15 20/12 Jungle trek
Dag 16 21/12 Jungle trek
Overnachting Khao sok
Dag 17 22/12 Khao Sok naar eilanden
Dag 18 23/12 Eilanden
Dag 19 24/12 Eilanden
Dag 20 25/12 Eilanden
Dag 21 26/12 Eilanden
Dag 22 27/12 Eilanden
Dag 23 28/12 Eilanden - kanchanaburi
Dag 24 29/12 Kanchanaburi
overnachting kanchanaburi
Dag 25 30/12 Kanchanaburi – bangkok
overnachting bangkok
Dag 26 31/12 Bangkok – amsterdam

Khao Sok een 3 dagen 2 nachten tour is meestal 1 nacht op het meer en 1 nacht in de jungle. Wat uiteraard goed te doen is, maar ook gewoon simpel daar te boeken is. Er woont daar een Duits stel en zij organiseren dergelijke tochten en zijn zo ongeveer de enigen die deze tochten regelmatig doen!

Laat je overigens niet om de tuin leiden wanneer ze je afzetten bij een bepaald hotel, je moet echt zelf kiezen waar je heen wilt - anders betaal je plotseling veel meer. Ik kan je het treetops aanraden. Dat zit helemaal bij de ingang, dus ideaal. De huisjes zijn schoon en gewoon netjes plus je hebt best wat ruimte.

Bezoek vanuit Kanchanaburi ook het Erawan nationaal park - leuk om de watervallen en de apen te zien! Voor de rest zie je er vooral toeristen overigens.

erawan gaan we idd heen puur voor de watervallen…

iemand bekend in phetchaburi ?

jungle treks in chiang mai ? Khao sok zijn we wel beetje uit wat we leuk vinden … zat te boeken … We twijfelen of het niet te veel is, 2 x jungle trek…

Eilanden dachten we een dag of 5 te doen, dan naar kanchanaburi en vanuit daar naar BKK…

Ik denk dat ik de eilanden nog het lastigst vind om uit te kiezen… We willen niet de drukte van phuket of koh samui maar ook niet uitgestorven… we willen beetje relaxen, snorkelen .

Ik ben er zelf voor naar de perhentians gegaan, maar dat is in Maleisië. Wel bereikbaar vanuit Khao sok, maar wellicht dus niet echt wat jullie willen :slight_smile:
Thaise eilanden heb ik helaas (nog) geen ervaring mee!

Jungle treks zijn echt zo te boeken, ook in Chiang Mai! Erg gemakkelijk om gewoon daar te doen.

Wij zijn een aantal keren op koh chang (Trat) geweest. Kan niet anders zeggen dan dat ik dat een heerlijk eiland vind! Zeker niet uitgestorven maar ook geen massaal party eiland. Erg mooie natuur en van alles te doen oa snorkelen.

De eilanden koh lanta en koh lipe prachtig . Maar ook Phuket heeft hele rustige plaatsjes bv Bang tao. En ik vind zelf dat je veel kunt de drukte opzoeken en de rust .
Veel plezier

Ja, bekend met Petchaburi (of Phetburi) dus vraag maar raak

Hans. Is het de moeite waard en hoe lang blijf je daar ?

Ik vond Ko Lipe en Ko Bulon wel een leuke combinatie. Ko Lipe is wat drukker, Ko Bulon juist heel rustig.
Ko Lanta is ook wat rustiger, maar de stranden vond ik meer goud dan wit :slight_smile: (daarom niet minder mooi hoor!)
Similan eilanden vond ik ook geweldig! Maar ik was daar maar 1 dag en er zijn beperkte accomodaties.
Verder een prima reisschema denk ik!

Ik denk dat we het beperken tot. 2 eilanden. Wel zo rustig denk ik Snorkelen en relaxen is ons doel :slight_smile:

Hee Claire,
Phetburi kan een mooie tussenstop zijn tussen de eilanden en Kanchanaburi.
Phetburi barst van de tempels, uit verschillende tijden, dus heel divers.
Op de heuvel staat ook een paleis van de voormalige koning. Er zijn twee bijzondere grottempels in en om Phetburi, kijk wel uit voor de vele aapjes daarbij, en op de heuvel. Heb je een plastic zak bij je, dan denken ze dat het eten is, en dan worden ze lastig.Het mooie van Phetburi is dat het toerisme nog in de kinderschoenen staat. Sinds mijn laatste bezoek zijn er een paar nieuwe accomodaties geopend, waardoor het beter vertoeven is dan destijds.

klinkt op zich wel leuk hans… ik zit gewoon beetje met de tijd en logische route… ayutthaya slaan we nu over omdat we anders wel heel veel tempels doen maar staat eigenlijk wel op iedere route beschreven… Ik merk dat ik het erg lastig vind om een logische route te vinden voor die best lange tijd die we hebben… Nu gaan we vanaf de eilanden weer iets doen en dan naar huis… terwijl eindigen op eilanden ons ook heel fijn lijkt.

Logischer vinden de meeste mensen :

bangkok 3 dagen - ayutthaya 2 dagen - chiang mai 4 dagen - sukhothai 2 dagen-kanchanaburi 3 dagen khao sok 4 dagen - eilanden 6 dagen (krabi, koh lanta , koh tao ofzo) en dan retour bkk 2 dagen … Ik heb heel sterk het idee dat in ons huidige schema te veel heen en weer gereis zit…

Hee Claire,
Ik ben in alle drie (Ayutthaya, Sukhothai en Phetburi) geweest, en ik kan je zeggen dat de tempels van Ayutthaya en Sukhothai redelijk inwisselbaar zijn. De tempels in Phetburi zijn wezenlijk anders.
Het is inderdaad nogal een gereis, maar dat komt ook doordat je overal heen wilt.
Een logische reisroute: (al lijkt het op het eerste gezicht niet logisch)
Aankomst-minibus meteen naar Kanchanaburi-Minibus Phetburi (misschien wat extra kosten , omdat je de minibus van Hua Hin moet hebben, die er onderweg langskomt) Trein Bangkok ( 3 uur) - Ayutthaya- Trein of bus- Nachttrein Chiang Mai, bus Sukothai- binnenlandse vlucht Krabi of Phuket (vanuit daar bus naar Khao Sok) en verder naar een eiland.
Voor Ayutthaya is een dag voldoende, huur een fietsje , en je ziet alles.Voorwaarde is wel dat je op tijd uit BKK vertrekt. 's Avonds neem je dan de nachtrrein, evt kun je je koffers opslaan op het station.
Hans.

dank je Hans voor je nuttige aanvullingen

Ayutthaya laten we dan ook weg idd… Sukhothai leek ons mooier… We hebben na aankomst eerst wat activiteiten in Bangkok maar daarna dus op pad…

Is het niet té qua dingen zien? Want ik vermoed zomaar dat dit niet de laatste keer is dat wij in Thailand zullen komen… Een 2e bezoek is niet ondenkbaar, dat willen we dan combineren met een ander land.

Het is niet te qua dingen zien… Misschien is het meer teveel reizen… Je kiest reisdoelen die op de nodige afstand van elkaar liggen. Ik ken je leeftijd en je conditie niet, maar het reizen gaat sowieso moeizamer in Thailand.
Ik hoop dus dat je het allemaal gaat volhouden.
Hans.

Ik ben 46 en relatief gezond. Heb wel conditie. Vandaar dat ik ook het idee heb dat er teveel reistijd in zit. Dat we efficiënter kunnen zeg maar

Met efficiënter bedoel ik niet zozeer meer zien in korte tijd maar niet teveel verspillen met onnodig reizen