Snel feedback nodig over reisschema

Hallo,

Ik vertrek overmorgen (31 maart) naar Thailand, aangezien ik weinig tijd had om mijn reis voor te bereiden vraag ik aan jullie nog ff last minute wat feedback over mijn reisschema.

1 ste dag aankomst Bangkok
2 en 3 dag bezoek bangkok
4 's morgens vertrek naar Ayutaya
5 bezoek Ayutataya
6 reizen naar sukotai (valt hier iets te zien)
7 en 8 eventueel trekking in dien mogelijk
Dan willen we dag 9 tot 14 doorbrengen aan de kust
wss krabi/phiphi/ko lanta of ko samui we willen dit doen via nachttrein
14 nachtrein terug naar bangkok
15 bangkok bezoeken tijdens thais nieuwjaar
16 huiswaarts

is dit haalbaar of stellen jullie andere dingen voor.

alvast bedankt

Jef

't is haalbaar, maar je hebt een vrij strakke planning.

om die reden zou ik zeker overwegen om Sukothai over te slaan. niet omdat er niks te zien is (integendeel!), maar je houd zo meer tijd over om in Chieng Mai (oid) een trekking te doen. er zijn absoluut trekkings van een dag, maar persoonlijk zou ik zeker overwegen om een trekking van 2-3 dagen te doen. je ziet dan net wat meer.

van chieng mai naar de eilanden is een lange rit, aangezien je maar heel weinig tijd hebt zou ik eerder kiezen voor een binnenlandse vlucht. ook zou ik rekening houden met mogelijke drukte rondom Songhkran, en je vervoer terug naar BKK zo snel mogelijk vastleggen. als je erg kieskeurig bent qua accomodatie, zou ik tevens overwegen al een kamer te boeken voor de laatste dagen.

Is het enkel mogelijk om trekkings te doen in Chiang Mai? Ik dacht om een trekking te doen in sukotai.

De planning is inderdaad vrij strak maar we staan open voor andere en betere voorstellen

bedankt voor de snelle reactie

Wat wil je met een trekking bereiken? Wil je lekker lopen, raften, rijden op een olifant of wil je bergvolkeren zien?

Wanneer je niet perse bergvolkeren wilt zien, dan zou ik overwegen om een trekking te boeking in west Thailand, bv in Kanchanaburi of Sangklaburi. Of - wss nog beter - het Khao Yai National park? Dit laatste is redelijk makkelijk te bereiken uit Ayuthaya, en je ziet (bijna) gegarandeerd leuke beestjes). Je bespaart jezelf dan de (lange en vermoeiende) rit naar het noorden van Thailand.

Ikzelf zou nooit EN het noorden EN het zuiden van Thailand in 2 weken wil proppen. De combinatie van midden en zuid Thailand vind ik een haalbaarder alternatief.

Alvast bedankt voor de info. Wat is er aan te raden in midden Thailand?
Welk eiland raden jullie mij aan ko lanta of ko samui?

:chin:Songkrang kan je beter in het noorden of isaan streek vieren het leukste vindt ik het dan in een karoke bar met veel Thaise(isaan) mensen om je heen in de plaats van allemaal toeristen
verder is het een leuk schema
Een fijne tijd toegewenst al vast
ps zorg dat je waardepapieren niet nat worden met de song krang dagen:THAILAND::cambodia:

Met midden Thailand bedoel ik Bangkok, Ayuthaya, Kanchanaburi, Khao Yai enzo.