In December ga ik samen met mijn vriend op vakantie naar Thailand.
We willen graag ook een 2-daagse trekking maken in Chiang Mai alleen vind ik het nogal moeilijk om een goede organisatie te vinden.
Ons eerste plan was om naar Pai te gaan en daar met een lokale gids de natuur te verkennen zonder al dat toeristisch gedoe met die olifanten enzo erbij maar ik kan het niet meer in mijn schema passen… We verliezen teveel tijd met de uren die we onderweg zijn naar Pai en terug naar Chiang Mai dus willen we graag vanuit Chiang Mai met een organisatie 's ochtends vertrekken, eventueel opgehaald worden aan ons hotel om daar de volgende avond terug aan te komen.
Liefst met een gids die z’n werk met liefde doet en die ons echt de natuur laat zien en ook respectvol is tegenover de bergstammen, niet zoals ik al heb gelezen dat de gids hen bijna uit het bootje trok om er foto’s van te kunnen trekken.
Als iemand ervaring heeft met organisaties, alle tips zijn welkom!
Ik ben al eens op de site geweest van eco trekking, dat gaf me wel een goede indruk maar ik vind geen enkele reactie over deze organisatie.
Wanneer je een leuke trekking wil doen in Chiang Mai door de jungle op en bij de bergstammen langs wil gaan en vervolgens op een vlot terug wil gaan. Moet je kijken bij
Thailandonline.nl
hoi,
Ga naar dit Guesthouse van een Hollander met zijn Thaise vrouw.
Spot goedkoop 250 tot 500 Bath,voor een keurige kamer,
Zij weten ook een zeer goede gids voor jouw trekking http://www.guesthousewildorchidchiangmai.com/en/aboutus.php
ik heb 4jaar geleden een fantastische trekking gedaan rond chiang mai via 333travel.
met een persoonlijke gids de bergen in.
geen toerist in 5dagen gezien.
lekker wandelen en vd natuur genieten en overnachten bij de locals.
erg leuk!
Hey ! Erg bedankt voor jullie reacties allemaal maar we hebben Chiang Mai eigenlijk uit onze planning geschrapt… omdat we maar 3 weken gaan willen we liever niet te veel tijd verspillen aan te reizen en meer genieten Ik wil Chiang Mai wel ooit zien maar dan wil ik er ook wel de tijd voor hebben… zo van hier naar daar… ik denk dat ik daar spijt van zou gehad hebben.
Moest er iemand leuke trekkingen weten in Khao Sok met een leuk verblijf, want daar zijn we nog niet uit… Ik dacht om gewoon daar iets te regelen en ben dat nog steeds van plan maar het is natuurlijk wel leuk om te weten welke zeker in orde zijn…
Zelfde principe olifantenrit hoeft voor mij totaal niet… gewoon een leuke trekking, mss raften of met een vlot de rivier afvaren ofzo zie ik ook wel zitten !
Ja dat denk ik ook ! Ik denk dat het noorden heel interessant is! Ma kdenk dat het leuker gaat zijn als ik er ons volgende reis eens de tijd voor pak ipv 4 dagen daar te zijn en ons te moeten haasten… toch bedankt voor je tip hoor.