Nature trekking bij Chiang Mai of Pai

Beste reizigers,

Begin juli ga ik op huwelijksreis naar Thailand, helaas maar voor 2 weken :ninja: Om deze tijd nuttig, maar niet gehaast te benutten hebben we er voor gekozen om de volle twee weken rondom Chiang Mai te benutten.

Vorig jaar zijn we naar Vietnam & Cambodja geweest, maar daar hebben we uiteindelijk te weinig natuur gezien naar ons idee. Vandaar de keuze voor Noord-Thailand.

Nu is het zo dat ik al tijden gigantisch veel aanbod van trekkings (ook, en voornamelijk, eco-tourism) doorneem om een keuze te maken.
Maar ik heb ƩƩn probleem, en volgens mij blijft dat een probleem: bij alle trekkings loop je van dorpje naar dorpje met ā€˜authentieke’ stammen (Karen people) waar je mee kan feesten en eten.

Dat trekt mij echt totaal niet. Ik wil juist puur natuur. Op een bed van bladeren onder de sterrenhemel slapen heb ik veel liever dan in een hutje bij mensen die me toch niet verstaan. En bovendien heb ik ook wel een beetje het gevoel van aapjes kijken (absoluut niet racistisch bedoelt) omdat wij daar zijn voor hun bijzondere manier van leven. Helemaal bij de longnecks bijvoorbeeld, die inmiddels wel redelijk omstreden zijn.

Kort samengevat: is er iemand die ooit in Chiang Mai of Pai een tocht heeft gemaakt zonder zo’n verplichte stop? Graag ontvang ik tips! :dag:

Hee Niels,

Alle reden voor een do-it-yourself trekking… Ik kan niet anders dan je Khao Sok NP aanraden.
Daar kun je allerlei echte natuur-dingen doen

Hans.

1 like

Hoi Hans,

dat ziet er schitterend uit! Is dat op een bepaalde manier ook mogelijk in Noord-Thailand? Dat we daar heen gaan ligt al min of meer vast (ticket naar CM is al geboekt, al kost dat maar 30 euro oid). Van CM naar Pai op de scootert lijkt me ook schitterend, dus miss moet ik maar met ā€˜minder’ genoegen nemen deze keer.

Ik heb vabaf chiang mai een driedaagse trek gedaan zonder de dorpjes. Was met panda tours.

Niks meer aan doen ! Pai is ook leuk… zeker op de brommert. Je kunt hele leuke dingen doen rond Pai.
Het verst weg is een grot richting Pai, waar je doorheen kunt varen, en waar miljoenen vleermuizen in - en uitvliegen bij zonsop/ondergang. Verder zijn er Warmwaterbronnen, een canyon, "strawberry in love ", een groot buddhabeeld, een treehouse waar je kunt overnachten, een leuke (en goedkope) nachtmarkt, ā€œcoffee in loveā€, en nog veel meer…
Hans.