Tips voor mijn 3 weekse rondreis!!??

Hoi, in oktober ga ik samen met mijn vriend 3 weken naar Thailand. We beginnen onze reis in Bangkok en willen dan naar het noorden (Chang Mai) om daar een bijv. een 3daagse trekking te doen vervolgens naar het zuiden om nog een paar dagen tot max. een week op het strand te liggen (Waar??). Wie heeft er nog leuke tips voor mij om mijn reis in te plannen? Mijn basis is dus Bangkok - noorden-zuiden - Bangkok. Welke plaatsen moet ik zeker aan doen?? Wij houden vooral van mooie natuur!! Alvast bedankt.

Groetjes Linda

hoi linda,

als je van mooie natuur houd kun je ook overwegen om een tripje te maken naar kao sok np,bijv tree tops safari,dit is echt ontzettend mooi,qua natuur,persoonlijk vonden wij de natuur hier “exotischer” aandoen dan rond chiang mai,maar hier zullen de meningen wel over uiteen lopen aangezien de natuur rond chiang mai zo geroemd word,heb wel gehoord dat de trekkings in de buurt van pai beter van kwaliteit zijn,maar daar heb ik dus geen ervaring mee.boek iig niet in bangkok maar ter plaatse in het noorden.

een hele week op 1 eiland is soms wat lang,in deze tijd kun je best 2 eilanden aandoen,eilanden genoeg,brommer huren is een leuke manier om de omgeving te verkennen

Neem vooral wat rust dagen in je programma en ga niet elke dag overal naar toe jakkere .
veel plezier in dit prachtige land

Ik ben juist terug van thailand en volgende toer hebben wij gedaan:

  • aangekomen in bangkok hebben we direct een vlucht genomen naar Chiang Mai
  • 1 dag Chiang Mai
  • naar Pai
  • tweedaagse trekking in Pai (was heeel heeeel leuk!!!)
  • naar Thaton
  • met de boot van Thaton naar Chiang Rai
  • brommertochtje van 1 dag naar het noorden (Mae Salong, Doi Tung, Mae Sae)
  • terug naar Chiang Mai en daar weer 1 dag gebleven
  • naar Loei
  • 3 dagen in het noordoosten, tegen de grens met Laos, heel mooie streek en heel vriendelijke mensen, de max!
  • nachttrein van Nong Khai naar Bangkok
  • 1 dag Bangkok
  • naar Ko Chang
  • 2 dagen Ko Chang
  • terug naar Bangkok
  • dag erna vertrokken naar Kanchanaburi en daar twee dagen verbleven
  • dan nog 1 dag Bangkok om dan 's nachts onze vlucht te nemen naar huis!

Totaal: 3 weken in Thailand

Zeker aan te raden:

  • noordoosten tegen de grens met Laos
  • Pai als je van een echt backpackers-sfeertje houdt, en goeie trekkings (boeken bij Duang guesthouse bv)
  • Kanchanaburi

Wat het eiland betreft: wij zijn daar maar 2 dagen gebleven, zonder het regenweer hadden we mss een dagje langer gebleven…