3 weken thailand voor het eerst en alleen

Hallo,

Op 1 februari vlieg ik voor 3 weken met mn rugzakje naar thailand dit is me eerste reis die ik onderneem en ga hem tot nog toe alleen doen. Ik heb al redelijk veel benodigdheden. Maar nu rest mijn nog 1 probleem en dat is de indeling van deze reis. Het is de bedoeling dat ik naar het noorden trek voor vooral natuur, cultuur, tempels, weinig toerisme. heeft iemand tips wat je kan zien en doen of dat er misschien iemand is die dezelfde periode heen gaat om eventueel een paaar dagen mee op te trekken het land in of bepaalde plaatsen bezoeken. Ik sta open voor alles en hoop wat reacties te krijgen.

Greetz Tom, :wink:

Hai,

ik wil ook in dezelfde periode gaan. Waar heb jij je ticket geboekt?
Groetjes, Angelique

Hee

Ik heb de tickets via cheaptickets geboekt en vlieg met klm/airfance met overstap op parijs dat was toen de voordeligste maar de prijzen schommelen heel erg.

Groetjes, Tom

Hee Thomas,

Er is zoveel te doen dat we niet voor jou kunnen beslissen wat je zou moeten gaan doen.

Koop een reisgids en bestudeer de mogelijkheden. Houd in de gaten dat Thailand sowieso een toeristisch land is.
Heb je daarna vragen, stel ze hier.

Hans.

1 like

Ik heb ook geboekt! Nu was inderdaad cheaptickets weer het goedkoopst. Ik vlieg op 3 febr met een overstap in China.

Ik heb al gehoord en gelezen dat de fietstocht in Bangkok een aanrader is en de flight of the gibbon in Chiang mai. En de witte tempel in Chiang rai vond ik ook wel erg indrukwekkend op de foto’s. Je kan buiten reisgidsen lezen ook googelen en blogs van anderen lezen, daar heb ik wel veel uit gehaald tot nu toe. En op die manier heb ik vorig jaar ook een geweldige reis naar Maleisië/Borneo gemaakt.

Groetjes, Angelique

Oh dat is top. Ja het is moeilijk kiezen vind alles mooi het is de bedoeling dat ik wel de kant van chiang mai en rai op ga maar het is nog even uitvogelen en kijken en vooral veel vooraf genieten al met alle gidsen die ik door blader.

Het is een must om de Nam Tok Mae Klang te gaan bezichtigen in Chiangmai !
Men kan daar eventueel een dagje picknicken (verschillende eetkraampjes)Eenvoudig te bereiken en een lust voor het oog terwijl je luistert naar het rustgevende geluid van het bulderende water. Je kunt Doi Inthanon het hele jaar door bezoeken, maar de beste periode voor het bekijken van watervallen is van mei tot novemberAls je op doorreis bent naar bekende plaatsen als Mai Sariang en Mae Hong Son, is het raadzaam (en vereist in het regenseizoen!) om een 4-WD te huren. Ga je per openbaar vervoer, dan zou je het als dagtrip vanuit Chiang Mai kunnen doen (te boeken bij een van de vele kleine kantoortjes in het centrum van Chiang Mai), of je kunt overnachten in bungalows in het park (reserveren is vooraf niet nodig). Vanuit Chiang Mai gaan bussen, waarvan de meesten via Chom Thong gaan, maar sommigen ook rechtstreeks naar de waterval Nam Tok Mea Klang. Vanuit daar gaan elk uur minibussen naar de berg. Wil je de volgende dag doorreizen? Ga dan naar Chom Thong en via het plaatsje Hot per bus naar Mai Sariang en/of Mae Hong Son.
Enkele adembenemende watervallen die je kan bezoeken in het Doi Inthanongebergte![video=youtube_share;IBYL3zRdrXI]Nam Tok Mae Klang, Doi Inthanon National Park; Thailand - YouTube
[video=youtube_share;g03Jmwzl_WU]THAILAND: Mae Sa Waterfall (Namtok Mae Sa) Waterfall - YouTube
Deze tempel heb ikzelf al verschillende keren bezocht,wat is er zo speciaal aan zullen jullie zeggen? Wat Umong is een jungle temple in de heuvels aan de voet van Doi Suthep Mountain (een berg ten westen van Chiang Mai). Deze tempel heeft een kunstmatige heuvel met daarin een aantal tunnels. Bovenop deze heuvel staat de belvormige chedi. Wat Umong is een prachtige plek om te bezoeken en wat rond te wandelen in het bos rondom de tempel.

http://chiangmai.top30hotels.com/wp-content/uploads/2011/10/081011-Wat-Umong-3.jpg

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRFSIdcTzUaDqiocrClIsrbjo3duRhbNv1Y4HhHHin34CO34mAtHA

Andere bezienswaardigheden :
De Night Bazaar is waarschijnlijk de beroemdste en populairste plek in Chiang Mai.(gelegen aan de Loy Kroy road)
Deze gigantische markt bestaat uit een overdekt gedeelte,Hier vind je alles, van lokaal handwerk tot electronica en DVD’s, kleding, voedsel en alles wat je maar zou kunnen bedenken.

De Wat Phrathat Doi Suthep tempel (16km vanaf centrum)staat op de berg Doi Suthep en word gezien als een van de belangrijkste in Thailand,mag ook niet ontbreken op je programma alsook de plaatselijke dierentuin.(kan je samen combineren)de uitstap is alleen voor dit uitzicht al de moeite.
Binnen de oude stadsmuren kun je vele prachtige tempels zien, o.a. Wat Pra Singh en Wat Chiang Mun. Dit laatste is een van de oudste tempels in Chiang Mai.
het Elephant Nature Park voor info zie link :http://www.elephantnaturepark.org/volunteer/karenvolninfo.htm

1 like

Hoi Tom,
Ook kan je in het Reisgenotenforum hier op wereldwijzer een oproepje plaatsen voor een reisgenoot (of meerdere reisgenoten)
Plaats in je oproep een beschrijving van waar je naar toe wilt, welke periode, waar je reisgenoot aan moet voldoen en vooral wie je zelf bent.

1 like

Ik zou toch ook een stop doen in Ayuthaya. Ik vond de tempels daar best wel machtig. Ik weet echter wel niet hoe ze de overstromingen hebben overleefd…

In Chiang Mai zit je zeker goed voor heel wat dingen. Je kan ginder perfect op jungle trekkings gaan, wat avontuur etc…
Misschien vind je wel inspiratie op onze blog over Thailand:

1 like

Ahhh toppers allemaal ik kan nu al meer uit de voeten :slight_smile:

Roel, ik las in je blog dat je het niet aanraad om in de gemeenschappelijke ruimte van de nachttrein te gaan slapen. Waarom niet? En hebben jullie de leechesokken nog aan gehad?

Goh, 't hangt natuurlijk van uw persoonlijke voorkeur af. Wij zijn eerder rondtrekkers en zijn geen backpackers en hadden zo graag die aparte cabines gehad. Die zijn trouwens best wel dik in orde. Wij hebben daar toch wel goed geslapen. De gemeenschappelijke ruimtes… mja, 't is niet dat ik het afraad (is te sterk uitgedrukt in onze blog), wij zijn daar eerder minder voor te vinden. Maar 't is authentieker uiteraard en 't geeft je mss wel meer de kans om een uniek verhaal mee te maken…

Onze begeleiders van die jungletrekking raadden die leechesokken toch aan en stopten zelfs vrij frequent om te checken of er geen bloedzuigers op onze schoenen, broek zaten… Nu… stel je daar niet veel van voor eh, dat zijn gewoon lange kousen die je over je broek draagt.