Mooiste/Leukste plekken in Thailand

Hallo allemaal!

Met zijn tweeen gaan we drie weken naar Thailand. We hebben al veel informatie opgezocht maar we weten gewoon niet wat we moeten doen. We willen eerst een aantal dagen in Bangkok blijven. Ook lijkt het ons erg leuk om Angkor Wat te bezoeken. Wat kunnen we het beste gaan doen? Is het leuk om een bepaald gedeelte te gaan ontdekken?
Wat hebben anderen gedaan in de vakantie en wat vonden jullie echt leuke plekken?

Vast dankjewel voor de reacties!

ik vond chiang mai super… en ik vond het gebied van de riverkwai ook leuk, maar dan niet in het toeristische gedeelte blijven maar naar boven (landgrens Birma) doorreizen naar Sangklanaburi. Overal in thailand is wel wat te beleven en welke kantje ook opreist je zult veel moois zien!

lees mijn verhalen eens op:

ik vond chiang mai ook super…veel leuker dan bangkok.
tevens hebben wij een super ervaring gehad door 3 dagen in het Maesa Elephant Camp te blijven en om naar Khao Tao af te reizen.
Wat ook werkelijk superleuk is om in Khao Sok NP te slapen in een drijvende hut!!

Koh Chang is leuk, iets toeristischer dan Ko Tao , wat erg klein is, maar heel gezellig. Au Nang aan de kust in Krabi is ook gezellig plaatsje met veel winkeltjes en restaurantjes, maar ook veel eilandjes waar je naar toe kunt om te snorkelen en waar je met een gehuurd brommertje ook een heel eind kunt komen omdat de wegen er goed zijn.
Chang Mai en Bangkok zijn leuke steden voor een paar dagen.

Het ligt er pcs aan waar je van houdt…
Ik vind bangkok een fantastische stad…een ander gruwelt ervan…
chiang mai is mooi…het gebied eromheen leuk voor een trekking.
kanchanaburi met de river kwai ook leuk.
De eiland phiphi en koh tao erg gaaf als je rust zoekt…
Ik vind persoonlijk koh samui het leukst…je vind daar alles…rust zon zee…maar je kunt er ook aardig stappen…
Patong beach op phuket vind ik weer veel te toeristisch maar wel leuk veel een paar dagen.

Jeroen

Angkor wat is volgens mij in Cambodja trouwens…

Dat weet ik wel zeker!

Als het jullie eerste keer naar Thailand wordt, zou ik de 3 volle weken in Thailand besteden…er is zoveel te zien en te doen.
Je kan dan altijd een keer terugkomen om naar Angkor, in, inderdaad, Cambodja te gaan.

Om het meest te zien, zou ik een georganiseerde rondreis maken; je bent daarna echter wel hondsmoe. Je kent na deze rondreis echter wel alle “ins and outs”, waardoor je op een eventuele volgende vakantie wel als expert door Thailand kan zwerven.
Ik heb gezien dat je in het begin al een paar dagen in Bangkok begint; persoonlijk zou ik daar eindigen, omdat Bangkok een waar shopping-paradijs is… en shoppen moet je als laatste doen, anders loop je zo te zeulen met je koffers, toch?

groet,
Joe