Niet-toeristische trekking opties in Noord-Thailand gezocht!!

Hoi!

wij zijn net in Chiang Mai aangekomen met als doel om een dag of 3 te gaan trekken, maar het aanbod valt ons wat tegen… Het lijkt wel of elk van de tientallen bureautjes dezelfde weinig inspirerende trip aanbiedt (op dag 1 allemaal naar hetzelfde hill tribe dorp, op dag 2 lopen naar een waterval, op dag 3 olifantentour en raften). Omdat we niet zo’n zin hebben in een supertoeristische trip, twijfelen we eraan of we wel hier moeten blijven.

Wie heeft ervaring met trekking (en dan een beetje off the beaten track dus) rond Chiang Mai of evt. richting het westen of oosten daarvan? Moeten we bijv. richting Chiang Rai of juist de andere kant richting Pai gaan om een wat onontdekter gebied te vinden? We willen graag meerdere dagen weg, liefst een uur of vijf per dag lopen; olifanten, raften etc. zijn we niet naar op zoek, primitieve omstandigheden geen probleem.

Wie helpt?? alvast bedankt!!

Sanne en Job

Hoi Sanne en Job,

Hoewel alle trekkings er hetzelfde uitzien, zijn het gelukkig vaak nog verschillende dorpen… Maar jullie hebben gelijk, het is allemaal touristisch…

Bij het Hill Tribe museum in Chieng Rai (bij de Cabbage n Condoms) schijnt men goede trekkings te hebben naar meer afgelegen gebieden. Biedt het Hill Tribe museum in Chieng Mai ook niet zoiets aan? Ik heb een paar jaar geleden een paar weken vrijwilligerswerk bij Hill Tribes rondom Chieng Rai gedaan, het gebied is prachtig!!!

Pai schijnt ook mooi te zijn, maar daar ben ik nog niet geweest.

Groet,

Jenny
http://www.ikreis.net

Bedankt voor je reactie! Het hele feest is niet doorgegaan omdat we (een paar uur nadat ik mijn oproepje geplaatst had) beroofd zijn… we moesten dus weer terug naar Bangkok ivm het regelen van nieuwe paspoorten etc. In ieder geval bedankt voor je reactie! wie weet voor een volgende keer…
Sanne