Eind november wil ik met mn vriend een jungle/trektocht gaan maken van 2 a 3 dagen in/rondom chiang mai. Heeft iemand tips voor een goed tourbureau waar we dit kunnen boeken? Ik houd niet zo erg van commerciele bende, wil er ook best iets meer voor betalen als dat het een stuk leuker maakt! Heb van Eagletours gehoord… Iemand ervaring mee toevallig?
Halle,
ik heb dit in 2008 ook gedaan… 5 dagen 4 nachten dan wel… Ik wilde ook geen rondje om de kerk…maar een mooie tocht echt de jungle in… Na lang zoeken een tocht geboekt bij 333travel…die het daar met een locale agent regelde… We hebben 5 dagen in de jungle gezeten en maar 2 andere toeristen gezien! Echt super…een prive gids…dus alles op ons tempo…
Ik heb dit zelf geboekt via Gap’s Guesthouse en dan 2 dagen 1 nacht. Het was helemaal geweldig en echt het geld zeker waard. Wij hadden een guide die zelfs Nederlands sprak niet vloeiend maar wel onwijs veel zinnen.
da zoek ik dan juist weer niet als ik in Thailand ben :chin:, onze gids wist niet wat een computer was, en keek zijn ogen uit toen we een foto van hem maakten met een mobieltje.
Sorry dat ik spreek van vroeger!!! Maar in 1980 kregen we een politieman mee op jungle tocht,die wij moesten betalen.Vroeger waren er veel drugstraffieken in het noorden.Dit laat ik je ff weten,voor ons ogen werd een everzwijn geslacht (avondmaal)Ook de stam waar we 4 dagen verbleven sliepen overdag,omdat ze bang waren om overvallen te worden door een ander stam!!!Ook was het grappig één van de stamleden hoorde een alarm afgaan op mijn horloge(melodiedje)achteraf heb ik mijn hebbeding geruild voor een pijl en boog!!Mijn horloge was direct stuk omdat de man erop aan het bijten was,Raar maar echt gebeurd.georgessiam.
Ik heb gelijk even gekeken op de site van 33 travel en amazing asia tours, daar werken ze volgens mij mee samen! Ziet er goed verzorgt uit, denk dat het wel 1 van die tours gaat worden! Zit alleen nog een beetje te twijflen of we 3 of 4 dagen gaan doen Aangezien ik mijn conditie nog moet op gaan bouwen voor eind november
ik sluit me aan bij tobias!
heb ook een 5daagse trekking via 333travel gedaan…
geen andere toeristen in je groep…
de gids was echt geweldig! eigen tempo…veel mooie verhalen en savonds gaat hij voor je koken…
op de heenweg zie je veel pickups met massa’s toeristen,maar op een gegeven moment neem je een zijweg en zie je 5dagen lang bijna geen toerist…
alleen de locals waar je bij overnacht.
absoluut een aanrader
Ik zou zelfs 5 dagen doen als ik jou was.
voor iemand met weinig conditie is dit goed te doen hoor.
2 vd 5 dagen zijn vrij pittig…op de laatste dag ga je raften en met een bamboevlot de rivier af…
Ik las dat jij de trekking via Gaps House hebt gedaan. Daar staan inderdaad een leuke 3 daagse trekking. Is de prijs per dag (1700 bht) of voor 3 dagen…ik vind het nogal goedkoop nl.
die 1700 bath is wel voor 3 dagen. Ik heb zelf de 2 dagen maar gedaan vond het wel genoeg. Wij hebben toen zo’n 1200 bath betaald. Die prijs is dan inclusief eten en slapen. Je moet wel geld mee nemen om onderweg drinken te kopen want dat zit er vaak niet bij.
Thanx voor de tip Moira, ik vond het nl. in vergelijking met tours van hieruit aangeboden behoorlijk goedkoop maar het klopt wel. Alleen maar beter toch??
Conditie…jah je hebt het wel een beetje nodig, maar als je gezond bent en een normale conditie hebt, is het goed te doen! Ik train er ook niet voor ofzo, en werd niet echt moe… Mijn vriendin heeft astma dus die had het wel wat zwaarder door de warme vochtige lucht, maar ook zij heeft het goed doorstaan :).
Ja of het beter is kan ik niet beoordelen. Wij hebben alles in Thailand geregeld omdat we aan het backpacken waren dan plan je eigenlijk zo min mogelijk. Wij vonden het zeer goed te doen. De gids was superaardig en nam de tijd voor de langzame die ik altijd ben hahahah.