ik ga maandag naar Thailand voor 3 weken. Een van de dingen die ik op het programma heb staan is een jungletocht vanuit Chiang Mai. Alleen heb ik het idee dat het een soort efteling-tripje is waarbij je de toeristen met bosjes tegenkomt, omdat iedereen dezelfde trip doet bij Chiang Mai (standaard olifantentrip, slapen bij karenstam, raften en weer terug naar je guesthouse). Is dit ook zo, of valt dat reuze mee? Waar kan je het beste een jungletocht doen als je ook nog wat wildlife wil zien? Of is dit overal hetzelfde?
ben benieuwd of iemand mij van goede tips kan voorzien voor een uitdagende jungletocht.
Ik heb ook een jungletrekking gedaan rond chiang mai.
ook die dingen die jij opnoemt…
en ja…in het begin was ik erg huiverig toen ik in die karavaan terecht kwam met toeristen die de heuvels introkken.
Ik heb bij 333 travel geboekt…
en wat was dat fijn zeg…
onze gids en de chauffeur namen een zijweg en begonnen ergens ander aan de tocht…
op alleen de laatste dag met de olifanten en de raftboten na heb ik bijna geen toerist gezien…erg prettig…
alleen wij met zen 3en en de gids…top!
de meeste toeristen boeken een 1 of 2 daagse trip volgens mij…en dan loop je met zen allen in een lint naar boven denk ik.
dus mijn tip…doe een 5 daagse trip via 333 travel…erg leuk…
afentoe best pittige klimmetjes…zeker met een fikse regenbui…haha…
de gids gaat voor je koken en je slaapt in de kleine dorpjes in de bergen.
qua beestjes valt het wel mee…
Wij hebben ook een trekking gedaan in de jungle geboekt toen via GAP geusthouse trouwens een erg mooi en goed geusthouse. Wij zijn geen toeristen tegengekomen eigenlijk. We waren ook de enige groep die bij die stam sliepen. We zijn ze ook niet onderweg tegengekomen.
Ik zou een jungletrekking ter plaatse boeken. Reisbureautjes genoeg waar je dit kan doen. Omgeving van Mae Hong Son is ook een mooi gebied om een jungletrekking te doen.
Gewoon met 33 travel gaan! Hebben wij ook gedaan…geen enkele toerist gezien tijdens de trekking! Was echt top, relaxe gids en een belevenis die ik nooit zal vergeten!
Bedankt allemaal voor de reacties, maar het is toch iets anders geworden.
We hebben bij Chiang Dao een jungletour geboekt via ons guesthouse (Chiang Dao Nest, een aanrader!). Geen toeristische trekpleister met olifanten en raften, maar gewoon 2 dagen door de jungle lopen. Klein groepje, 4 toeristen en 3 gidsen.
In een klein tentje geslapen midden in de bush en heerlijk gegeten. Gidsen hadden heerlijk gekookt op een kampvuurtje.