Jungle trek in Thailand

Ik vroeg mij af wat de mogelijkheden waren om in thailand zelf een jungle trek te regelen. Als je bijvoorbeeld in Chiang Rai zit is het dan mogelijk om vanuit daar met een of andere local een paar dagen de jungle in te trekken of is die niet zo gewoon (of veilig) En hoeveel zou het kosten. Als iemand hier ervaring mee heeft zou ik het graag horen.

Hoi,

Je kan bij een van de vele reisbureautjes in het noorden een jungle trekking boeken die verschillen in zwaarte, aantal dagen, route en grootte van de groep. Als je echt niet met een groep(je) wilt, maar alleen met een gids zal dit ook wel mogelijk zijn, echter zal je wat meer moeten betalen.
Ik heb destijds een 3-daagse jungle trekking in het noorden gedaan met een klein groepje, onvergetelijke ervaring. Ik weet alleen niet meer hoe duur het was, maar het viel heel erg mee.
Ook Mae Hong Son is een goede uitvalsbasis voor jungle trekkings.

Hoi,

Er worden veel verschillende jungle trekkings aangeboden maar let goed op er zit veel verschil in. Wij zijn vanuit Chang Mai gegaan. Het was een geweldige ervaring maar helaas hebben wij geen jungle gezien zoals met wilde dieren, enz. Dit had ik verwacht.
Ik heb gehoord dat er vanuit het dorpje Pai ook goede trekkings gaan. Probeer zoveel mogelijk in het noorden terecht te komen.

Veel plezier en als ik weer in de buurt van Thailand ben ga ik zeker weer zo’n trekking doen alleen dan (hopelijk) een iets meer jungle omgeving!

Groetjes van Hilde

O ja, onze trekking was niet duur, volgens mij rond de 30 euro. Daarbij inbegrepen een uur olifantrijden (super) en bamboevlot varen.
Zorg voor goede schoenen, luchtige kleding, petje, water, en muggenspray. Volgens de GGD hoef je voor Chang Mai geen Malaria tabletten te slikken.
Zelf zal ik de trekking pas boeken als ik in de plaats zelf ben. In Bang Kok wordt je al vanalles aangeboden en daar zijn wij de fout mee ingegaan. Gewoon ter plekke boeken en hoor je van anderen wel waar je het beste kunt zijn.

Fijne vakantie, gr HIlde