Tijdens onze rondreis willen we graag een jungle tour van een paar dagen gaan doen.
Via het internet zie ik prijzen voorbij komen waar ik best van schrik. Tevens heb ik vernomen dat sommige touren best zwaar zijn.
Heb net toevallig een trekking geboekt in Chang Mai voor 3 dagen, 2 nachten. Zitten een paar wandeltochten door de jungle in, plus wild water raften en olifant rijden. Heeft ons (4 personen) 1100 TB p.p. gekost.
We hebben 2 kamers gekregen bij Junior Guesthouse. Ligt in het noorden van de Old City. Betaal daar 300 TB voor een kamer zonder, en 500 TB voor een kamer met airco. Kan het je wel aanbevelen!
Die trips kan je echt door de hele stad boeken, ik heb m geboekt bij Anh’s Travel & Adventure Tour. 167/3 Ratchapakenai Rd. in Changmai. Zal wel een bericht posten als we de 28ste terugkomen met de ervaringen, heb dr wel zin in iig.
Gister dus terug gekomen van de trekking, en heb er een goed gevoel aan over gehouden.
We hadden een leuke gids mee, en een gevuld programma.
Dag 1 hebben we een lokale markt bezocht, op een olifant gezeten, en ongeveer 4 uur door de jungle gelopen, om boven op een berg een dorp te vinden waar we konden slapen. Tocht was goed te doen, we hadden alleen wat pech met het weer, want er moest weer zonodig een tropische regenbui naar beneden komen.
Dag 2 hebben we ongeveer 2 uur gelopen, met 2 tussenstops bij grote watervallen om daar een beetje te zwemmen en mooie foto’s te maken.
Dag 3 hebben we weer een stuk gelopen, en zijn we wezen raften en bamboevlot varen.
Hoop dat je wat hebt aan de info, en alvast veel plezier!