Excursies en trips in de nationale parken, graag tips!

We hebben ondertussen al een aardige planning klaarliggen maar zijn toch nog opzoek naar wat tips!
de plaatsen die we gaan bezoeken zijn voornamelijk:
bangkok
kanchanaburi
pak chong
koh chang
chiang mai
phuket
koh phi phi

wij wij zelf interessant vinden : natuur/olifanten/jungle/kanoen/raften/watervallen/ bevoking/avontuur/ geweldige uitzichten etc

de vraagjes:
We willen daarom een tour maken in deze plaatsen

  • chiang mai 3 dagen trekking
  • khao yai np ( dagtour of 2 dagen? )
  • khoa sok np ( hoeveel dagen tour ? )
    Heeft iemand leuke tips voor gidsen en leuke tours die we zouden kunnen doen, we hopen natuurijk zoveel mogelijk moois te zien en te doen :smiley: Graag zou ik er ook een richtingsprijs bij zien.

En misschien nog tips voor overnachtingen in deze plaatsen.
We zitten het liefst dichtbij alle attracties en excursies, en hoeven niet in een lux resort, maar gewoon aardig lowbudget.

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Als je in het zuiden komt (net boven Phuket) moet je eigenlijk naar het in Khao Sok gelegen Raja Phraya meer toe. Wij hebben hier een 3 daagse adventure trip gedaan, met jungle trektocht en kanoen op het meer. Echt prachtige natuur en wat een rust! De accomodatie is wat primitief (matras + klamboe) en douchen doe je in het meer. Maar absoluut een must-see!

joertje bedankt voor je informatie!

klinkt erg goed en we gaan daar zeker even naar kijken.
Waar heb je die adventure trip geboekt?
en heet dat dan de overnight lake tour?
sliep je echt op het meer of in een hutje zegmaar…

Iemand anders nog tips ?!

Groetjes Maaike

Kanchanaburi biedt slaapplek voor bijna elk budget. Aan de Mae Nam Kwai Rd heb je kamers vanaf 100 baht tot ca 1.000 baht per nacht. Ga je voor een resort o.i.d. dan heb je een iets beter gevulde portemonnee nodig.
Excursies in de omgeving kun je ter plekke regelen, al dan niet geheel op eigen houtje. Erawan waterval kan met een dagtour, maar je kunt ook een motorbike huren natuurlijk.

groeten Bauke

Wij hebben deze excursie geboekt als ‘pakket’ via BMAir. Je sliep inderdaad in een drijvende hut op het water. Erg primitief maar wel een ervaring!

Het is aan te bevelen om met de trein van BBK naar Pak Chong te reizen. Dat is een mooie reis. Op het station van Pak Chong staat o.a. iemand van Greenleaf Guesthouse/Tours. Die biedt gratis vervoer naar hun guesthouse aan. Het guesthouse is heel eenvoudig en spotgoedkoop. De familie die het GH en de tours runt is bijzonder gastvrij en aardig. Ik heb de jungle safari met hun gedaan. Een echte aanrader.
annelies

Beste Annelies bedankt voor de tips.

We hebben nu in de planning staan dat we naar pak chong reizen vanaf ayutthaya,
dit past beter in de planning die we hebben gemaakt. En bedankt voor de tip van greenleaf guesthouse, ziet er inderdaad goed uit! mocht je de planning willen zien, ik plaats straks een nieuw topic met de planning.

bedankt!

Gr Maaike

ik heb afgelopen december de 1.5 dag tour bij http://www.bobbysjungletourskhaoyai.com/www/index.php gedaan met 2 overnachtingen. Had een erg goede gids, een thai. Ze zitten wat ver van het Khao Yai park af. zo’n half uur rijden. De kamers zijn goedkoop en het eten is lekker. Mike staat vaak bij het station touristen op te wachten :wink:

GREANLEAF is inderdaad TOP :slight_smile:

Ook ik kan Greenleaf van harte aanbevelen!
Leuk om dan ook de tour te doen waabij je aan het eind van de middag naar een vleermuizengrot gaat. Je ziet ze hier met honderden tegelijk uit de grot komen, heeft veel indruk gemaakt!