Ik ben nieuw hier. Ik ben Danies en ga in november voor het eerst naar Thailand.
Ik ga samen met een vriendin en we gaan 3 weken.
We hebben alleen een hotel geboekt voor de 1e 2 nachten in Bangkok en willen de rest ter plekke regelen.
Misschien kunnen jullie helpen met mijn dilemma.
Wij willen graag een jungletrek doen en een mahout cursus. Dit kan allemaal in Chiang Mai maar wij willen ook graag naar Khao sok. Een jungletrek zou hier ook goed kunnen in combinatie met een bezoek aan het meer.
Verder zouden wij ook graag naar de River Kwai willen.
Als ik dit echter allemaal in een schema verwerk wordt het wel erg druk aangezien wij willen eindigen met een kleine week Krabi en Phi Phi en ook weer terug moeten naar Bangkok.
Ik zit nu dus te twijfelen om 1 van deze 3 te verwijderen uit ons schema, maar wat is nu het beste?
Gaan we Bangkok, Kanchanaburi, khao sok, krabi, Bangkok (scheelt veel reistijd want we hoeven niet naar het noorden, jungletrek kan in khao sok maar kunnen we ook een mahout training volgen in Kanchanaburi ?)
Of
Bangkok, chiang Mai, khao sok, krabi, Bangkok. (Veel reistijd, is dat het waard? Missen we veel als we niet naar Kanchanaburi gaan? )
Of
Gaan we alles proberen te doen, met als gevolg dat we 2 tot 3 nachten op de meeste plekken zitten en erg veel reizen.
Hebben julllie hier ideeën over? Of zouden jullie het compleet anders aanpakken?
Wij reizen trouwens low-budget.
Groeten Danies
Ps: excuus voor de spelfout in de topictitel, mijn tablet ging te snel!
Je kan aardig goedkoop (~ 40,-) vliegtickets krijgen van Chiang Mai naar het Zuiden, wellicht is dat een optie om toch alles te zien op die manier?
3 dagen Bangkok
2 dagen Kanchanaburi
1 dag Ayatthuya, dan nachttrein naar Chiang Mai
4 dagen Chiang Mai, vliegen op Phuket
3 dagen Khao Sok
6 dagen Krabi/Phi phi
1dag Bangkok
Naar huis
Ik zal het dilemma nog wat groter maken ( of niet) :
In Kanchanaburi is de river Kwai een langzaam kabbelende vrij grote rivier met een historische spoorbrug eroverheen.
Wil je echter een spectaculair snelstromende rivier met (vrij koud) helder water wat 1 meter per seconde stroomt middenin de jungle, dan kan dit ook, echter dan moet je zo’n 50 kilometer verderop overnachten. Dit is te regelen via reisagenten in de hoofdstraat van Kanchanaburi. Je overnacht dan op een jungleraft. Vreemd genoeg had ik er geen last van muggen. Wellicht ligt dat aan de samenstelling van het rivierwater.
Kost je wel een nacht extra in K’buri , maar is absoluut de moeite waard.
De omgeving van khao sok vond ik een stuk indrukwekkender dan chiang mai. Tevens ligt het dicht bij de kust waardoor je reistijd beperkt blijft. Ik zou kanchanaburi combineren met het zuiden.