Chiang Mai of Khao Sok?

Hey allemaal,

We vertrekken 31 december voor het eerst richting Thailand voor een vakantie van
3 weken. Nu zitten we te twijfelen tussen Chiang Mai of Khao Sok?

Ons reisschema ziet er ongeveer zo uit:
paar dagen Bangkok
paar dagen Kanchanaburi
maar dan?
terug naar Bangkok om naar Chiang Mai te vliegen of naar Phuket ivm Khao Sok?
of met de trein van Kanchanaburi naar Khoa Sok?
We willen de laatste week eindigen in Phuket en vanuit daar wat eilandjes bezoeken.
Hoop dat iemand tips heeft want vind het erg lastig. Bedankt alvast!

groetjes Dorine

Hee Dootje,

Aangezien je naar Phuket wilt, is Khao Sok de beste keuze.

Let erop dat je wel erg makkelijk neerschrijft dat je met de trein van Kanchanaburi naar Khao Sok wilt.
Vanuit K’buri moet je in ieder geval ergens overstappen, vraag waar dat is op het treinstation. Spreekt degene die je helpt onvoldoende engels, vraag het dan in je hotel of guesthouse, die weten dat ook. De overstap is ongeveer na een uur reizen.
Dan zit je in de juiste trein, dan is het zeker een uur of 8 reizen naar Phun Phin, waar je moet uitstappen, en de bus moet nemen naar Takua Pa. Vanuit Phun Phin zal het ongeveer 2 uur rijden zijn. Vraag van tevoren even aan de chauffeur dat hij je eruit laat bij Khao Sok.

Al met al is het een lange reis, ik adviseer dan ook dat je een tussenstop inlast. Dat kan Hua Hin zijn, dat zal in totaal een uur of 5 vanuit K’buri zijn.
Vind ik persoonlijk al lang genoeg. Hua Hin is een aangenaam stadje, wel toeristisch.

Hans.

Hey Hans,

Bedankt voor je reactie. Had ergens gelezen dat het wel te doen is met de trein. Maar als ik jouw reactie zo lees lijkt het me niet echt verstandig.
We willen een leuke en relaxe vakantie. En dit is vragen om moeilijkheden. Wat is dan een betere optie? Om vanuit Kanchanaburi terug te reizen
naar Bangkok en dan met het vliegtuig naar Phuket te gaan? En dan vanaf daar richting Khao Sok gaan.
Heb je misschien tips welke eilandjes erg mooi en gezellig zijn?

groetjes Dorine

Hee Dootje,

Wat je hebt gelezen gaat waarschijnlijk over de nachttrein, en die kun je nemen, maar stel dat je m mist met het overstappen, zit je ergens in the middle of…

Voor 1e keer Thailandgangers is het verstandiger om idd. met het vliegtuig te gaan, er zijn twee opties: Vliegen op Phuket, en vliegen op Krabi.
De laatste zou mijn voorkeur verdienen. Vanuit Krabi kun je een dagtocht maken naar Phi Phi, ik zou er niet gaan slapen.
Rai Leh Beach is een uurtje varen vanuit Krabi, en daar kun je ook overnachten, dat is leuker en rustiger dan op Phi Phi.
Vanuit Krabi kun je eventueel ook naar Ko Lanta.

Khao Sok vind ik echt een hoogtepunt. Vergeet ook Erawan niet, dat ligt bij Kanchanaburi.

Hans.

Ben het eens met Hans. Lekker vanaf Bangkok naar krabi vliegen en daar enkele dagen verblijven. Daarna door naar khao sok en dan richting phuket voor de laatste week. Dan zie je heel mooi stukje Thailand!