Reizen van Chiang Mai naar Khao Sok.

Ik ben mijn eigen reis aan het samenstellen. Vorige keer nog met gezelschap dit jaar willen we het zelf proberen.
We gaan 2,5 week. Ik wil graag beginnen in Bangkok daarna naar Chiang Mai, Khau Sok National park, een eiland, waarschijnlijk Koh Samui, en als laatste nog een paar dagen Bangkok.

Hoe kom ik zo makkelijk mogelijk van Chiang Mai naar Khau Sok National Park. Ik kom er niet echt achter???

En is dit een beetje te doen in 2,5 week, want je bent natuurlijk ook veel tijd kwijt aan het reizen.
Hoor graag.

Hee Ejil,Hiervoor zou ik toch een binnenlandse vlucht inplannen. De reis over land (trein of bus) duurt sowieso twee nachten of dagen, en dan ben je er nog niet.Makkelijker gaat dat vanuit Phuket, de bus komt ook langs het vliegveld.De bus naar Takua Pa moet je hebben, in Takua Pa moet je overstappen op de bus naar Surat Thani. In totaal zul je zo’n drie uur onderweg zijn. Zorg wel dat je uiterlijk net na de middag landt op Phuket.Kijk ook even of je je accomodatie in Khao Sok zo ver kunt krijgen, om een minibus te regelen die je direct naar Khao Sok brengt, eventueel tegen betaling.Hans.

Ik heb altijd een hekel om met de bus te reizen,je kan met Thai Airways (chiangmai/ Surat Thani)
via Bangkok daar geraken.
zie schema:
From: Chiang Mai (CNX - Chiang Mai International)
To: Bangkok (BKK - Bangkok International Airport) Departure: 07:00
Arrival: 08:10123 Thai Airways Intl
e-Ticket | Flight: AB6
From: Bangkok (BKK - Bangkok International Airport)
To: Surat Thani (URT - Surat Thani) Departure: 09:55
Arrival: 11:10
éénmaal in Surat thani aangekomen kan je met een local bus naar het Khao Sok national park rijden.(afstand 100km) of je kan via een reisbureau in Surat Thani een minivan regelen(90 bath) en je doet er ongeveer 1 1/4 uur over om het park te bereiken.(entree 100bath)

Makkelijkste manier is zonder twijfel directe vlucht CM-Phuket, vandaar bus naar Khao Sok, zoals al door Hans aangegeven.

Het zal eerlijk gezegd niet veel schillen ofdat je naar Phuket vliegt of Surat Thani Steven!
Het enige verschil is,je hebt meer vluchten van Bkk naar Phuket dit tenopzichte van Surat Thani.

Grootste verschil is dat de TS vanuit Chiang Mai wil vliegen. En vanuit CM kun je rechtsrteeks vliegen op Phuket, naar Surat Thani zul je over moeten stappen in Bangkok. Vandaar mijn opmerking dat Phuket het makkelijkste is.

Plus je betaalt de hoofdprijs voor Thai Airways, en naar Phuket kan je lowcost met Air Asia…

Wat fijn, dat jullie zo goed reageren. Ik denk dat het vliegen naar Puket wordt maar ik weet het nog niet zeker. Ik moet alles nog even bekijken.
Ik neem dit op in mijn schema en kijk wat het beste past. Ik dacht namelijk eerst: vliegtuig naar Bangkok en daarna de nachttrein naar Surat Thani, zodat je 's ochtends aankomt. Ik weet alleen niet hoe mijn gezin het reizen met de trein gaat bevallen en of ze uitgerust aankomen dan. Nu ja ik ben weer een heel stuk wijzer. dank jullie wel allemaal.
:cheer:

Dat is ook zeker een idee…zo bied ik het ook vaak aan klanten aan. Vliegen met Air Asia van Chiang Mai naar Bangkok, er is een vlucht die rond 13:20 uur aankomt. Je hebt dan nog wat uurtjes voor de nachttrein vertrekt dus je kan je bagage achterlaten op Hualamphong treinstation (als je via de hoofdingang binnenkomt, direct aan de linkerkant) en dan nog het e.e.a. gaan bekijken zoals bijvoorbeeld de Wat Traimit met de grote gouden Boeddha (dichtbij station) en wandeling door Chinatown.
Of nog een eerdere vlucht nemen uit Chiang Mai en de snakefarm bezoeken bij Lumpini Park, ik vind de Snakefarm zelf altijd wel aardig om even naar toe te gaan. Je kan dan ook nog even door Lumpini Park wandelen, misschien zie je de grote varanen nog in het water of op de oevers liggen.
Als je in Khao Sok bij Tree Tops wilt verblijven, komen ze je 's ochtends van het treinstation van Surat Thani afhalen en word je naar het resort gebracht.

Wordt dit topic nog gevolgd? Ik ben benieuwd of je de tickets voor de nachttrein van BKK naar Surat Thani enkele dagen van te voren nog kunt bestellen? Of is de trein meestal al snel vol? Wij willen eind juli met vijf mensen deze nachttrein, alleen weten we de precieze datum pas kort voordat we willen afreizen.

Dank!

Mijn ervaring is dat de trein snel vol is. Kan me herinneren dat mensen die ook mee wilden en ter plekke een kaartje wilden kopen, de bus moesten nemen omdat de trein helemaal vol zat. Anderen hadden nog wel een kaartje maar geen bed meer. Dus mijn idee is om toch te proberen iets te plannen, of het moet niet uitmaken of je de een of andere dag gaat of welke trein je neemt, dan moet het wel lukken.

Veel plezier, ben jaloers, wij gaan dit jaar helaas niet die kant op.
gr, J

als je rond de full moon party richting surat thani gaat kan de nachttrein idd snel vol zitten

Dat is een interessante benadering. Wanneer je de lokale gebruiken kent is het vanzelfsprekend maar voor mij, de eerste keer naar Thailand, is dit een bijzonder. En leuk.

Ik heb even gekeken en we reizen rond het eerste kwartier. Dan valt de drukte wel mee, toch? :slight_smile: Dat is een kleine week voor de eerstvolgende volle maan.