van Chiang Mai naar Khao Sok

Hoi,

medio mei willen we (met twee kids 8jr / 10 jr) van Chiang Mai naar Khao Sok reizen.

Ik vraag me af wat het handigste is:
1- 13.10uur vlucht met AirAsia naar Phuket, 15.15uur aankomst en dan bv minivan (?3uur rijden?)
2- vliegen op BKK, daar nachttrein nemen naar Surat Thani en vanaf daar taxi/bus/minivan naar KS?

optie 1 lijkt het minste reistijd, maar een wat krap reisschema?
optie 2 duurt wat langer, extra overstap in BKK (van vliegveld naar treinstation, wachten, etc).

Wie heeft deze trip eerder gemaakt en wat was jullie ervaring?

alvast bedankt voor de tips.

Sander

Hoi Sander,

Zijn jullie toevallig van plan om naar Tree Tops te gaan ? In dat geval zou ik vliegen van CM naar BKK, transfer naar treinstation en nachttrein nemen naar Surat Thani (19:30 - 07:06 uur). Dan word je opgehaald van treinstation voor transfer naar Khao Sok.
Overigens, ook als je niet naar Tree Tops gaat, zou ik het op deze manier doen…

HOi,

waarschijnlijk wordt het wel treetops, alhoewel we nog niet definitief gekozen hebben.

gr, sander.

Hee Silsur,

Mischien heb je t al gedaan , maar onderzoek ook nog even de mogelijkheid om naar Surat Thani te vliegen.

Probeer het resort te laten zorgen voor vervoer naar Khao Sok.

Er zijn prima overnachtingsmogelijkheden rond Surat Thani voor veel minder geld als op Phuket.

Hans.

1 like

Waarom is dit handiger dan met een vliegtuig? Alleen om accomodatiekosten uit te sparen en omdat de trein goedkoper is? Wij zijn ook van plan naar Khao Sok te gaan volgende maand, maar dan vanuit Bangkok ipv vanuit Chiang Mai. Wij dachten er juist aan om het per vliegtuig te doen, omdat dat relaxter lijkt. Moet er dan wel bij zeggen dat wij sowieso al op het vliegveld van Bangkok zijn, omdat we daar onze huurauto in moeten leveren…