Vervoer in Thailand

Hallo,

In oktober/november 2014 willen ik en mijn vriend naar Thailand afreizen. We gaan onze reis helemaal zelf samenstellen, alleen komen we er met het vervoer niet helemaal uit.

Na een aantal dagen in Bangkok zouden we graag met de trein naar Surat Thani reizen (trein overdag). Heeft iemand hier ervaring mee?
Vanuit Surat Thani is het plan om naar Khao Sok te gaan en vervolgens naar Phuket door te reizen.
Iemand een idee hoe je vanuit National Park Khao Sok het beste in Phuket kan komen?

In Khao Sok willen we graag overnachten in een floating hut. Kun je dit het beste ter plekke in het park boeken of vooraf? Hoe vind je zoiets namelijk?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen/tips. Dankjewel alvast.

Hee Miesje,

De trein naar Surat Thani… Ik heb verschillende delen van de treinreis gemaakt, zowel in de ri. BKK-ST als omgekeerd.

Het is mijn favoriete manier van transport. Vooral het deel van Bangkok (niet het begin) naar Phetburi en Hua Hin vind ik mooi.
www.railway.co.th/ , klik op Southern line, dan zie je de treintijden. Een tussenstop, zou ik zeggen.

Let erop dat de trein stopt in Phun Phin, en dat je dan de bus naar Takua Pa moet hebben. Niet naar Surat Thani, want dat ligt een half uur de andere kant op. Vraag aan de chauffeur of hij je eruit laat bij Khao Sok.

Een overnachting op het meer boek je bij je accommodatie. Morning Mist Resort is mijn favoriet, Art’s Nature and River Lodge is ook goed.
Prijzen van excursies verschillen nauwelijks.
Voor de ingang van het NP zit een reisagente, met minibusreizen naar Krabi, Phuket e.a. Prijzen staan op het bord.
Mocht het op de een of andere manier niet lukken, dan neem je de zelfde bus als waarmee je kwam, die naar Takua Pa.
Daar aangekomen neem je de bus naar Phuket.

Het ziet ernaar uit dat ik in nov. ook weer die richting uit ga, ik vermoed naar Birma (gaat via BKK)

Hans.

Vanuit khao sok naar phuket zal gaan per bus of minivan. Ik heb geen ervaring met de bus maar de minivan kun je hoogstwaarschijnlijk bij elk resort boeken en zal je dan in phuket bij je hotel afzetten.

Het is een aantal jaar geleden dat ik in khao sok was, maar ik vond het een prachtig park en de boottocht op het meer van ook erg mooi.

Bedankt voor je bericht :slight_smile:

Hi Hans,

Bedankt voor je bericht. We zijn weer een heel stuk op weg geholpen met deze tips en info :slight_smile:
Vanuit Khao Sok gaan we zeer waarschijnlijk naar Khao Lak om vanuit daar een excursie te boeken naar de Similan Islands. Daarna pas door naar Phuket. De website is ook heel handig om te zien welke tijden de trein vertrekt, thanks.

Nog meer tips zijn altijd welkom. Leuk dat je zelf in november ook weer die kant op gaat. Ik ben zelf al eens in Vietnam en Maleisië geweest, ook zeker de moeite waard.

Hee Miesje,

De Similan Islands zijn absoluut de moeite waard, was er zelf nog niet, maar vrienden van mij wel.
Het is moessontijd in het zuiden, dat kun je ook merken als je in Khao Sok bent.
Het zou handig kunnen zijn om een telefoonnummer van een accommodatie in Khao Lak mee te nemen.
In de moessontijd kan het altijd gebeuren dat de boten naar Similan niet varen.
Dit gebeurt niet vaak, maar wanneer je er speciaal voor naar Khao Lak gaat, zou dat jammer zijn.
Dus bellen voordat je gaat !

Hans.

En in de moessontijd kan het ook zijn dat dagtochten in het park niet doorgaan omdat het te gevaarlijk is.

Bedankt, dat is zeker iets om rekening mee te houden. Om dit regenseizoen te vermijden gaan we zeer waarschijnlijk in november. Hopen dat dan de moesson grotendeels voorbij is.