Hallo,
Wij willen eind juni naar Khao Sok om hier o.a. een Jungle trekking te doen. Hoe is hier vanuit Surat Thani (treinstation) het beste te komen? Ik zag zojuist wel dat via khaosok.com tours te boeken zijn, maar ik vind dit redelijk prijzig.
Heeft iemand tips voor vervoer, accomodaties, tours/excursies?
Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt!
:chin:
Maurits
Hee Maurits,
Van het treinstation ga je naar het busstation van Phun Phin (Dat is ook de plaats waar de trein stopt). Ik denk dat dit het beste kan via een brommertaxi. Daar stap je op de bus naar Takua Pa, en je vraagt of deze wil stoppen bij Khao Sok National Park.
Op de driesprong naar Khao Sok NP word je opgewacht door beheerders van accomodaties, je kunt vooraf vragen of ze je op komen halen als je van te voren belt. En anders betaal je 50 baht.
Mijn persoonlijke favoriet: Morning Mist Resort (Prachtige tuin en laid-back sfeer), maar ook Art Nature and River Lodge staat heel goed bekend. De setting van de laatste is prachtig.
De gewenste trips boek je ter plekke, de prijzen verschillen onderling weinig, maar wel veel goedkoper dan in NL
Hans.
Je kan bijvoorbeeld ook een meerdaags arrangement bij Tree Tops boeken (met overnachtingen in een boomhut en bungalow op het meer). Zij komen je dan ophalen van het treinstation van Surat Thani (met sawngthaew of minivan) en brengen je naar het resort toe.
Het is goedkoper om dit vooraf bij een reisorganisatie in Thailand te reserveren dan direct bij Tree Tops zelf. Prijzen zijn best oke, zit programma en eten bij.
Na het arrangement kunnen ze je weer afzetten bij het treinstation in Surat Thani, of in Surat Thani zelf (als je bijvoorbeeld verder wilt reizen naar een van de eilanden in de Golf van Thailand) of ze zetten je af bij het busstation bij de ingang van het park waar je een bus naar Phuket kunt nemen.