Tips over Khao Sok gevraagd

Beste Forumers,

Ik ga van de zomer voor de 2e x naar Thailand maar heb van jullie graag wat info over het NP Khao Sok.

Ik wil nadat ik een paar dagen in Bangkok ben geweest naar Khao Sok. Ik ga dan met de nachttrein naar Surathani en vanuit daar met een bus naar Khao Sok. Nu is mijn vraag is het gewoon makkelijk om dit eigenhandig te doen? of is het aanteraden om een tour te boeken? Is het makkelijk om daar ter plekke accomodatie te boeken? En wat zijn een beetje de tarieven?

En kan iemand vertellen of het ook weer makkelijk is om vandaar uit goedkoop te vertrekken richting Phuket?

Alvast bedankt.

Is er helemaal niemand die wat tips heeft?

Ja hoor, kun je makkelijk ter plekke regelen.

Ook vervoer is eenvoudig, zowel van ST naar KS als van KS naar Phuket.

Oke bedankt voor je antwoord.

Wij hebben dit een 3 tal jaren gedaan . Het is de moeite waard.
In het station werd ons een busticket van Surat Thani naar KS aan geboden (Er lopen daar verkopers rond voor de reisbureaus op 1 ste verdiep)
Vooral NIET doen , we hebben veel te veel betaald en het is niet nodig.
Er zijn comfortabele bussen die je afzetten langs de baan . Ik denk dat de bus door reed naar Phuket.
Aan die stop waren een aantal pick-ups van hotels die hun gasten komen oppikken.Wij zijn meegereden naar Art’s River lodge
Dit was een goede keuze maar er zijn er heel veel op de weg naar en langs de rivier
Vanuit het hotel hebben ze dan onze bus om terug te keren geregeld.
Veel succes

Thnx voor je antwoord

Hey,

Wij zijn toevallig drie dagen geleden in Khao Sok NP geweest.
Wij hebben vanaf het vliegveld van Surat Thani de bus genomen de stad in. Daar hebben we vervolgens een Minibusje genomen naar Khao Sok. Kosten ngeveer 300 bath.
Vervolgens hebben we overnacht in The Morning Mist resort. Dit is echt een aandader. Ze hebben hele leuk bungalowtjes en zijn niet te duur ongeveer 700 bath voor een eenvoudige bungalow en oplopend tot 1200 bath voor bungalow aan de rivier. Het eten van het resort is goed. De entree naar het park is nog geen 5 minuten lopen. Ookis het mogelijk om vanuit het resort dagtrips te boeken. De eigenaresse helpt je vervolgens met het boeken van je ticket naar de volgende bestemming. Wij zijn daarvandaan naar Koh Samui gegaan voor 500 bath (bus en boot)

Kort om echt een aandrader!

Veel plezier

Goedkoopste manier om er te komen is een bus die van Surat Thani naar Takua Pa gaat. Je vraagt aan de chauffeur of hij kan stoppen bij Khao Sok. Kost 50-70 baht.

Het is verstandig om vooraf een of twee adressen te hebben om te overnachten, want waar je word neergezet barst het van de “touts” die je proberen te overtuigen om in HUN busje of achterop HUN brommertje stappen op weg naar HUN hotel-guesthouse.

Als je van tevoren weet waar je moet zijn, stap je in het busje van JOUW keuze.

Hans.

Hoi Dyna,
Ik vroeg me af of je al weg bent. Anders heb ik nog tips voor je!!
Ik ben daar al 2x geweest en het is daar echt fantastisch! Zelf zit ik overigens over 2 weken al in Thailand, maar ga dit keer (helaas) die kant niet op.
Groetjes, Hanna

Hoi,

Nee ben nog niet geweest, Vertrek 13 Augustus.

Alvast bedankt voor je tips.