Naar Khao Sok NP

Hoiik

ga in juli naar Thailand en wil zeker een 2daagse tour doen in Khao Sok NP met overnachting in de hutjes aan/op het water.
Ik kom vanuit Phuket.

  • Hoe geraak ik het best en op een wat goedkope manier daar?
  • Boek ik voor de eerste avond logies in het dorpje Khao sok en van daaruit dan de 2 daagse tour voor de dag erop?
  • Is het mogelijk om na mijn tour nog door te reizen naar Krabi of liefst koh Phi Phi? Wat is beste vervoer opnieuw dan?

Alvast bedankt voor de info!

Grtjs Kim

Goedkoopste manier is de bus naar Koh Samui via Takuapa, die gaat langs Khao Sok. Moet je op Phuket luchthaven de bus of een taxi nemen naar de grote weg en daar de bus nemen.
Tours boek je porima ter plaatse.
Ja, je kunt dan weer door of verder naar Phi Phi. Makkelijkste manier is terug naar Phuket, deze keer Phuket Town, en daar de ferry nemen naar Phi Phi. Of je gaat naar krabi, maar ik weet niet precies hoe de bussen naar krabi vanuit Khao Sok zij georganiseerd, maar ik verwacht dat er wel minibussen zijn.

Ik zou zelf met de bus gaan. Het ligt eraan waar je vandaan komt hoe je daar het beste komt. Er rijdt een bus vanuit Bangkok richting Krabi geloof ik en dan kan je bij Khao Sok uitstappen. Moet je wel al gelijk aangeven als je instapt in Bangkok of waar je dan ook instapt :slight_smile:

Er rijden relatief weinig bussen, dus wellicht is een minibus ook een optie, maar dat is wel weer duurder en ik weet dat ook die niet overal rijden.
Mocht je er met de bus vanuit Bangkok komen weet ik dat die in de ochtend aan komt en dat je daar dan nog je tour die dag kan beginnen. Mocht je er later in de dag aankomen zal je een nacht moeten wachten voordat je de tour kan beginnen.

Het is zeker mogelijk om door te reizen naar Krabi of Ko Phi Phi. Er rijden bussen en minibussen richting Krabi en vanuit daar zou je verder moeten kunnen komen richting Ko Phi Phi. In één keer vanuit Khao Sok daarheen gaan ging niet toen ik er was. Als je een tour boekt kan je ook gelijk even vragen of ze kunnen helpen bij de doorreis. Je kan maar op een beperkt aantal plekken een (mini)bus boeken.

oke tnx, loopt allemaal wel los daar dan ter plaatse. Ik vermoed dat er altijd wel plaats genoeg is om te slapen in de hutjes op het water want dit is echt wel iets wat ik dan daar wil doen…