Trekken door China

Hallo,

Ik wil graag aankomende januari een maand door China trekken (met vriendin). Ik wil niet alleen de grote steden zien maar ook de kleine dorpjes/natuur. Nu lees ik hier vooral veel verhalen over routes die van stad naar stad gaan. Heeft er iemand tips om juist de minder stedelijke ‘paden’ in China te bereizen?! We denken erover om op Beijing te vliegen of op Chengdu en vanuit daar onze reis voort te zetten.

Enorm veel kennis over het land hebben we niet, dus zelfs te kleinste tip is welkom!

Dankje!

Wij maken binnenkort een trip-met-bouwstenen via Riksja.nl, zij reizen ook langs minder toeristische plekken, je kunt dus even gluren op hun site. Gigglingtree heeft een prachtige accommodatie, een verbouwde boerderij, bij Yangshou, in een erg mooie omgeving. Makkelijk te vinden via google.

Hoi,

Het is de moeite waard om in China ook naar kleinere stadjes en dorpen op het platteland in de wat meer afgelegen gebieden te gaan. Dan zie je namelijk een heel ander China dan wanneer je alleen maar in de grote steden blijft.
De Tiger Leaping Gorge, bijvoorbeeld, in de Himalaya in de buurt van Lijiang, vond ik een erg mooie wandeling en die hele omgeving is prachtig: kleine dorpjes, wandelen, eventueel fietsen.
Ik weet alleen niet of dat in januari een goede optie is.

Ik kan je aanraden om zo’n dikke Lonely Planet of Rough Guide van China aan te schaffen of van de bibliotheek te lenen, want daarin staan in de kleine lettertjes heel wat ideeën over kleine dorpjes, afgelegen gebieden, waar je nauwelijks andere toeristen zult zien, terwijl er in de grote steden (en een paar plekken waar iedereen naar toe gaat) heel veel zijn.

Verder kan ik je als je naar Beijing gaat www.beijinghikers.com aanraden. Op die website kun je je aanmelden om met een groep met Engelstalige lokale gidsen mee te gaan om in de mooie (wijde) omgeving van Beijing te gaan wandelen. Ik heb dat een keer gedaan en ik vond dat een erg mooie wandeling in een leuke groep, naar plekken waar je anders nooit zou komen.