Ik zag dat er ook al een topic was over een soortgelijk onderwerp, maar die is al heel oud en de informatie die ik daar vond heeft me nog niet echt geholpen.
Anywho: ik wil in april graag met een vriendin met de trein van Beijing naar Lhasa. Ik weet dat die tickets pas 10 dagen van te voren in de verkoop gaan, maar wij zullen niet zo lang in Beijing zijn. Ik had bedacht dat ons hostel ze misschien voor ons kon boeken, maar daar kan ik geen e-mailadres van vinden.
De sites die ik vind (zoals deze) ogen niet heel betrouwbaar. Heeft iemand hier ervaring mee, of andere tips om aan tickets te komen?
kunt U nog lezen-doe dan mee, dit is toch al 100en keren uitgekauwd hier.
je KAN zelf geen tickets kopen. Die mag je pas verwerven als je een TIbet-permit hebt. En daarvoor betaal je-en sluit je je bij een geleide groep aan-en dan doen zij dat voor je. Dit is China-dus alles tegen kleine/grote opslag.
Vanochtend hier in BKK werd weer gemeld dat er onlusten zouden zijn-dat is bijna altijd maart-en dat leidt vrijwel altijd meteen tot paniek reacties van ‘‘geen onruststokende gwailo=witneus’’ etc. Je moet-als je van plan bent Tibet te bezoeken-altijd plan B voor ‘‘het kan nu niet’’ paraat hebben.
Wat een bijzonder onvriendelijke reactie, zeg… Ochtendhumeur?
Dat het onderwerp al eerder ter sprake is gekomen, heb ik ook aangegeven, maar met een post van drie jaar uit kan ik vrij weinig. Links die het niet meer doen etc.
Bovendien heb je het ook nog eens fout, en kan het wel. De tickets zijn inmiddels besteld en ze worden naar ons hotel in Beijing gestuurd.
Voor mensen die dit ook graag zelf willen doen, en hier geen topic durven te openen omdat ze bang zijn afgebrand te worden: hier kun je ze bestellen. Ik heb uitgebreid met die organisatie gecorrespondeerd en je moet dan inderdaad wel zelf een permit regelen en ja, dat kan duur zijn, zeker in Beijing.
Hallo Wolletje,
Helemaal terecht over dat afbranden van een reactie. :wub: Je tip is welkom, heb ook contact opgenomen met deze website (bureau). Zet je jou ervaringen even op dit blog. Zodat ik in juni weet of het inderdaad betrouwbaar is?
Groetjes,cheer
Gerard
ben je inmiddels terug? Hoe is de treinreis verlopen en wat heb je voor je permit betaald? Wij willen in dezelfde periode in 2011 ook van beijing naar Lhasa. Heb je veel last gehad van de hoogte?