Tussenstops trein Beijing - Lhasa

Wij zitten er over te denken komende zomer een rondreis door China te maken. We willen o.a. met de trein van Beijing naar Lhasa, maar het lijkt ons leuk om ook in de tussenliggende steden te kijken. Is het mogelijk om in Xian en Chengdu uit te stappen en daar een aantal dagen (twee tot drie) te verblijven en daarna verder te gaan met de trein. Wat belangrijk is: zijn er in de tussenliggende plaatsen makkelijk tickets te verkrijgen voor het vervolgtraject?

Ja, hoor. Wat je het beste kunt doen is van tevoren bepalen waar je wilt stoppen. De vraag is. Wil je je tickets zelf boeken of dit laten doen? Wij hebben dit gewoon in de stad zelf geregeld. Ook de route Beijing - Xi’an - Chengdu. Gewoon zodra je aankomt in de betreffende stad alvast een kaartje halen voor de volgende stad. Gaat heel makkelijk op het treinstation. Wel zorg je dat je het gelijk doet, want het kan druk zijn.

Kun je ook vanuit Nederland een treinkaartje Beijing-Lhasa kopen? Wat heb je nodig? Een Tibetpermit i.i.g. Maar verdernog meer? Wij willennaar Beijing vliegen en naar Xi’an en dan naar Lhasa.
Afz.Marijke Mulder Texel

Sorry, heb ik geen ervaring mee maar denk dat dat redelijk lastig is.

De trein van Beijing naar Lhasa kun je volgens mij gewoon boeken bij Tiara tours. Zie hun site: www.tiaratours.nl.

Dank je wel. Ga dat proberen. Groetjes Marijke Mulder

Hee allen,

Ik las jullie berichten over de trein van Beijing naar Lhasa. Wat kost dat als je het in Beijing regelt?

Dankjewel! Groetjes, Willemijn

Als je ter plaatse de tickets regelt is het vaak een stuk goedkoper dan via een organisatie. Google is een optie. Ik heb gekeken op china travel guide.
Zij zeggen dat je voor een hardsleeper rond de 650 a 700 yuan kwijt bent en voor een softsleeper 1000 a 1100 yuan.