tibet begin augustus 2013

we zoeken andere nederlanders die ook naar tibet willen om zo gemakkelijker een permit te krijgen

Het krijgen van een permit is op dit moment geen probleem en is niet (meer) afhankelijk van het aantal reizigers in een groep. Zelfs solo reizigers kunnen nu een permit krijgen. Voordeel van met meerdere mensen reizen is wel, dat je dan de kosten kunt delen. Want reizen in Tibet is niet goedkoop.

Ik ben een leuke Belgische. Ik ga zou ook begin augustus richting Tibet te gaan. Het is te zeggen : Ik ben in PEKING de 7e dus ik veronderstel tegen de 12 e ten laatste… Mag ik vragen hoe jullie daar geraken? Ik heb nog veel opzoekwerk voor de boeg. Zo vroeg ik mij ook af hoe je van Peking naar Tibet geraakt, met de trein? Moet je die vooraf reserveren? Met vriendelijke groet!

Hallo Gaelle 2,

Je kunt van Beijing naar Lhasa vliegen of met de trein. Treinkaartjes voor Lhasa zijn heel moeilijk te krijgen in het hoogseizoen. Een vliegticket naar Lhasa kun je als buitenlander niet zelf boeken. Bovendien moet je je reis naar Tibet helemaal van te voren regelen. Anders krijg je geen permit voor Tibet. En je hebt voor iedere dag in Tibet een gids nodig en voor buiten Lhasa voor iedere dag eigen vervoer met chauffeur. M.a.w. je moet je reis regelen via een reisagent in China of Tibet. Of eventueel in België. Je kunt je ook aansluiten bij een groepsreis. Tibet is duur en door te reizen met een groep kun je de kosten delen. Maar je kunt als je wilt ook een privé tour boeken. De reisagent regelt ook je treinticket of vliegticket naar Lhasa. Ik raad je aan om je nog goed te verdiepen in het reizen naar en in Tibet. Succes er mee!

Dankuwel voor de informatie!

Ondertussen ben ik helemaal aan het stressen! De voorbereidingen verlopen niet zo vlot.
Ik vind geen reisgenoten en Tibet alleen boeken is een immense kost dat ik echt niet kan neertellen.
Ik heb gezien dat die trein een maand voor op voorhand moet geboekt worden. Dit zal niet meer lukken als ik nog lang moet wachten op reisgenoten…

      • Updated - - -

geen reactie?

Inderdaad is het duur om als solo rieziger naar Tibet te gaan. Maar je kunt je natuurlijk ook aansluiten bij een georganiseerde tour van een reisagent in Tibet / China. En die kan een ticket voor de trein voor je regelen. Lijkt mij de makkelijkste methode als je echt naar Tibet wilt… Zelf reisgenoten vinden lijkt mij lastig. Nogmaals succes ermee.

Ja, maar ook die zijn toch heel erg duur? Heb je voorbeelden van reisorganisaties die dit tegen een billijke prijs regelen?
En klopt het dat je dit op voorhand moet regelen of je dit terplekke snel kan regelen? Zo heb ik een vriend die dit vanuit Peking binnen een tijdsbestek van 2 dagen dit geregeld zag. Mijn huisgenote daarentegen heeft alles vooraf vanuit België geregeld. Wat denk jij daarover?

Ik heb wel een tour nodig die mij tot de grens met Nepal brengt. Ik zou graag zo een tour willen doen:

Day 1: Arrive in Lhasa, free pickup service, with tour guide+++
Day 2: Lhasa for acclimatization, relax… (suggested sights: Barkhor Circuit, Jokhang Monastery, Tsamkhung Nunnery and teahouse), with tour guide+++
Day 3: Lhasa (suggested sights: Potala Palace, Drepung Monastery), with tour guide+++
Day 4: Landcruiser trip: Lhasa - Yamdrok Lake - Karula Glacier - Gyantse (Choeden Khumbu Monastery), with tour guide+++
Day 5: Landcruiser trip: Gyantse (Tsong Borg Fort) - Shigatse (Tashilunpo Monastery, only 1hr) - Sakya (Sakya Monastery), with tour guide+++
Day 6: Landcruiser trip: Sakya - Tingri - Everest Base Camp
Day 7: Landcruiser trip: Everest Base Camp - Zhangmu Nepali border
You will cross the border on Day 8, make sure you have enough time on your Chinese visa.

Met vriendelijke groet!
Gaëlle

Hallo Gaëlle,
Dat is een “standaard” tour, die de meeste toeristen voor Tibet boeken. En het moet niet moeilijk zijn een dergelijke tour te boeken in augustus te boeken bij een reisagent in Tibet / China. Gewoon via de e-mail informeren bij diverse reisagenten. Maar je moet nu wel snel zijn, want volgens mij moet de permit voor Tibet op dit moment 3 weken van te voren aangevraagd worden.

Tibet is en blijft duur. Maar als je met een grotere groep reist, dan is Tibet goedkoper. Ik weet dat er bijvoorbeeld in Chengdu hostels zijn, die “goedkopere” Tibet tours aanbieden. Volgens mij is Tibet op dit moment moeilijk in 2 dagen te regelen i.v.m. de tijd die het kost een permit aan te vragen. Maar je moet er gewoon naar informeren bij de reisagenten.

Gaelle uit België…ben ook een reis volop aan het voorbereiden vanuit Vlaanderen en zou die “hemeltrein” vanuit Beijing nemen tot Lhasa…daar enkele dagen verblijven en doorreizen naar Nepal omdat ik daar een “vriend” reisleider gevonden heb die voor mij een drieweeks verblijf uitstippelde…Maar ben er ook nog niet uitgeraakt omdat ik een antwoord kreeg van Joker en die zeggen nog steeds dat het moeilijk…om niet te zeggen onmogelijk is om alleen naar Tibet te reizen …denk dat deel te moeten overslaan en alleen naar Nepal te reizen …maar het zal begin november - december zijn…met Turkish Airlines…succes en indien je meer weet …

Volgens mijn informatie is het momenteel zeer wel mogelijk om een permit voor Tibet voor een solo reiziger te krijgen. Ik ga zelf half september ook weer en alleen naar Tibet. Ik regel mijn reis direct met mijn contacten in Tibet. Ik adviseer je contact op te nemen met reisagenten in Tibet zelf en bij hen navraag te doen en je reis in Tibet te regelen. Succes.