Treinticket Xian -> Shanghai

Hallo,

Iemand ervaring met een treinticket aanschaffen in Xian voor Shanghai binnen 3 dagen? (nachttrein, softsleeper)
Is dat haalbaar? Of zijn tickets lokaal snel uitverkocht?

Thanks!

China is in veel opzichten nou niet echt veel anders als de rest van eze wereld-er zijn drukke, minder drukke en slappe tijden. Dito voor treinen.
VLiegen (try travelzen of ctrip) is vaak amper duurder als soft-sleep, mits met het koppie gekocht/geboekt.
Treineninfo: travelchinaguide.com
Vaak proberen mensen via Ho(s)tel teoren temailen een ticket te verzekeren. Maar 3 dagen tevoren-en als je nou net niet op een superdrukke tijd wil-moet in 99% lukken
WEL heeft Xian main station een roep dat witneuzen er besodemieterd en naar tussenhandelaren verwezen worden.

Hallo Meid

ik heb bij mijn rondreis door China in 2009 al mijn terreinkaarten vooraf via internet geboekt daar ik zeker moest zijn dat ik op geplande data kon vertrekken. drie dagen om een kaart te scoren is krap vooral voor de populaire routes.De prijzen van de treinen zijn vaste prijzen. Het verschil zit hem in de provisie die de bureaus vragen . Ik heb mijn kaarten vooraf geboekt per internet bij www.chinatourstailor.com. Dit is een betrouwbaar bedrijf en ze leveren wat ze beloven. kaartje wordt op de dag dat je in je hotel aankomt afgeleverd. Vraag wel naar softsleeper plaatsen.

Trein:
lees eerst dit: optie Travelling by train in China/how to buy a ticket

travel-china-tours.com/traintickets-china

www.travelchinaguide.com/china-trains/
www.chinatourstailor.com

gr Hetly

Weet niet waar je precies verblijft maar in Xi’an zit in de buurt van de Southport bij de grootste vestiging van de HSBC bank een ticketpoint. Vraag anders maar aan de locals of bij een hotel, die weten het wel. Heb daar onlangs nog twee dagen van te voren een ticket gekocht voor de nachttrein (softsleeper) naar Beijing. Geen probleem, kon zelfs kiezen uit iets van zes diensten per dag. Lijkt me dat Shanghai dan ook wel moet lukken tijdens normale periodes zoals nu. Softsleeper vind ik trouwens qua ligcomfort vergelijkbaar met hardsleeper, ligt beiden net zo hard haha.

Cheers!

Ik heb ook nog een handige site gevonden : www.chinatripadvisor.com

Vind ik persoonlijk echt niet nodig. Ik vond de hardsleeper altijd erg gezellig :slight_smile: Thee drinken, eten uitwisselen, gebarentaal en lachen met medereizigers. Er is ook altijd wel een Chinees die Engels kan en daarom een praatje met je komt maken. Het onderste of middelste bed is wel fijner dan de bovenste trouwens!

Groetjes Judith