Hoe kom ik aan een treinticket van Shanghai naar Xi'an

Over enkele maanden zijn wij van plan naar china te gaan en willen dan ook een paar keer met de nachttrein. Wat is de beste wijze om aan een treinticket van Shanghai naar Xi’an te komen? Alvast dank voor jullie hulp!

Er van uitgaande dat je een paar dagen in Shanghai zal verblijven: zo snel mogelijk naar het station, waarschijnlijk is daar wel een “foreigner”-loket. Zo niet, ook geen man overboord. Zorg dat je ergens in Chinese tekens Xi’an hebt staan plus de gewenste soort slaapplaats, en een papiertje met duidelijk de datum en het treinnummer.

Wellicht kan je ho(s)tel e.e.a. voor je op papier zetten, of mogelijk zelfs de kaartjes voor je regelen. Maar met een beetje voorbereiding is het best te doen.

1 like

Helemaal mee eens. Wij werden vooraf nogal bang gemaakt voor het treinkaartjes kopen in CHina, maar het was hartstikke goed te doen. Ook zonder een foreignersloket werkt het prima. Boek het in ieder niet vooraf via internet, want dan ben je veel meer geld kwijt.

1 like

Hoi, mijn planning is om 2 à 3 dagen in Shanghai te blijven en daarna met de trein naar Xi’an te gaan. Is dit voldoende om daar een treinticket te kopen of is het dan beter om toch via internet een ticket te regelen?
Alvast bedankt!

Ik weet niet zeker hoe het in Shanhai is, maar in Beijing was dat zeker genoeg. Wij boekten tickets voor de volgende dag.

Wij hoorde in China wel verhalen van reizigers die geen slaapplaats meer konden bemachtigen en dus de hele nacht in een stoel hebben doorgebracht. Via internet is weliswaar duurder, maar je hebt wel zekerheid! Wij hebben geboekt via www.travelchinaguide.com en dat ging prima. We werden goed op de hoogte gehouden via e-mail van het proces en de kaartjes lagen keurig klaar in het hotel toen we incheckten de eerste dag.

Hallo,
Onderstaande timetable geeft alle info voor treinreizen in China.
Het is wel even zoeken welk treinstation bv in Shanghai je moet hebben, bv South of toch een ander station in die plaats.
Een paar keer proberen met de zoekfunctie op de verschillende stations in Shanghai naar Xian
en je hebt een overzicht van waar je moet vertrekken.
De prijzen en tijden worden vermeld en het treinnummer.
Treinen met een D nummer zijn altijd de snelle verbindingen, met een K nummer duurt de reis altijd heel veel langer en heb je de keus tussen Hard seat en soft seat of 6 of 4 persoons slaapcoupes, de 4 persoons zijn meestal geslotencoupes. Voor de slaapcoupes kan je aangeven of je onder,midden of boven wilt slapen.
Op het treinkaartje wordt dat aangegeven als ook de wagon en stoelnummer als dat van toepassing is.

http://www.travelchinaguide.com/china-trains/

Succes,

Geweldig handig, bedankt!

Goed om te horen dat via www.travelchinaguide.com het ook kan. Mijn vraag is dan even hoe vroeg jullie van te voren dat hebben aangevraagd? Wij gaan komende zomer (midden juli) voor 3 weken naar China en twijfelen nu of we wel of niet van te voren dus die kaartjes moeten regelen.

Ik heb al mijn treinreizen via de treinreiswinkel geregeld. Het is wel duurder als wanneer je het zelf haalt in China, maar dit is ook zo goed als niet te doen. Men spreekt geen Engels. Het is gewoon niet te doen. Als je via treinreiswinkel boekt ben je ongeveer 3 keer zo veel kwijt voor 1 kaartje maar ik vond het het echt wel waard. Ze hebben contacten in China waar je je kaartjes kunt afhalen, deze personen spreken redelijk goed Engels. Je kunt het best contact opnemen per email. Hun emailadres is transsib@treinreiswinkel.nl. Wij kregen tijdens kantooruren altijd antwoord binnen een half uur, soms binnen enkele minuten.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Met vriendelijke groet,

Quinten