Een halve ervaring hier. Treinreis van Bandung naar Yogjakarta gemaakt, met 10 familieleden (2 ouderen, 4 volwassenen en 5 kinderen), die zeven uur duurde. Treinreis was prima. Inderdaad erg mooi. Prachtige reisvelden, fantastische mensen, en prima stoelen (ook niet onbelangrijk). WC hebben we niet hoeven te gebruiken, maar was ook prima (gehoord van andere reizigers). Alleen op het station goed opletten. Enorme chaos! Maar een hele ervaring! Die drie verschillen weet ik zo snel niet. ALs het me te binnen schiet laat ik het weten!
Als je nog specifieke vragen hebt, laat het even weten!
Bedankt voor je reactie. Weet je toevallig nog wat je hebt geboekt: “Ekonomi, Bisnis of Eksekutif”? En heb je de tickets op het station gekocht of vooraf besteld?
Thanks in advance :chin:
Op het station kan het zijn dat je koffers in eens worden overnomen -zonder dat je het door hebt- en dat daar dan op wordt gepast, tot je de trein in gaat. Die mannen zetten de koffers dan ook in de trein. Als je het niet wil, moet je daar voor opletten, want het is zo gebeurd…:slywink:
Ga verder erg genieten van je treinreis. Op stations zie je de gekste dingen! Inwoners van Java zwaaien constant naar onze kinderen (blauwe ogen, blond hoor, erg westers dus). Ze kregen erg veel aandacht, verder niets mis mee hoor…
Oh en nog wat, ik ben een beetje nieuwsgierig, wat ga je allemaal doen? Rondreis door Indonesië? Of alleen Java?
Bezoek in Bandung in ieder geval de Tangkuban Perahu. Dat is een krater van een ‘levende’ vulkaan. Heel erg mooi! Zoek het anders even op op google.
Vergeet daar alleen niet een sjaaltje of een hoofddoekje (wat kinderen soms hebben) mee te nemen, de stank is op sommige plekken min of meer ‘ondragelijk’ en dan is een doekje voor je neus en mond best fijn (zeker als je met kinderen reist).
Heb je al een hotel in Bandung? Wij zaten destijds in The Valley Resort Hotel, en dat was echt geweldig. Eten super lekker. En ook nog een prive pretpark er gratis bij in. De kamers zijn ruim (met buitendouche) en er is een zwembad!
Ik ga 4 weken samen met mijn ouders, broer, schoonzus en mijn vriend naar Java en Bali. Mijn vader is geboren in Jakarta en dit is zijn eerste keer dat hij, sinds ze het land verlaten hebben, terug gaat. Het is mijn 3e keer mdat ik het lang ga bezoeken.
We hebben nog niet echt een planning… Ik ben al eens in Bandung geweest. Ik vond dat er niet zoveel te doen was.
Bedankt voor het aanraden van het hotel. Ik zal eens een kijkje gaan nemen. Klinkt leuk. Wanneer ben jij er geweest?
Ik ben er geweest in 2013, in de zomervakantie. We hebben toen een reis van vierenhalve week door Maleisie (Kuala Lumpur en omgeving), Sumatra (Bukit Lawang, Samosir Island) , Java (Bandung, Yogjakarta) en Bali (Kuta) gemaakt.
In Bali zaten we in het Dewi Sri hotel; http://dewisrihotel.com/
Was ook heel leuk (alleen heel veel luidruchtige, maar gezellige Australiers). Het ontbijt was basic, maar lekker. Zwembad goed en kamers ook ruim. Op loopafstand van het strand en in het centrum van Kuta.
Wij hebben hem 2/3 jaar geleden gedaan. We zijn toen van Jakarta naar Bandung gereisd en een 2 dagen later van Bandung naar Yokjakarta.
Wij hadden trouwens Eksekutif geboekt, maar als ik weer zou gaan zou ik de Business boeken!
Het is prachtig om door het mooie landschap te reizen per trein en ik weet zeker dat je heel erg gaat genieten.