Hi! Wij hebben gelezen over de treinreis van Morretes naar Curitiba. Nu probeerden we te boeken maar lijkt geen enkele dag beschikbaar. Weten jullie toevallig waarom? En zijn er mensen bekend met deze treinreis?
Groetjes Nikky
Hi! Wij hebben gelezen over de treinreis van Morretes naar Curitiba. Nu probeerden we te boeken maar lijkt geen enkele dag beschikbaar. Weten jullie toevallig waarom? En zijn er mensen bekend met deze treinreis?
Groetjes Nikky
Drie jaar geleden ging de treinreis alleen van Curitiba naar Morretes in de Nederlandse zomermaanden. Voor zover ik weet ging deze trein niet terug met passagiers. In Morretes waren er twee bussen die terug naar Curitiba gingen. Wij hebben de route terug via de Serra da Graciosa genomen. Dit was een prachtige route. De vraag is of het verstandig is van te voren te boeken. In de maanden juli en augustus kan het erg mistig en regenachtig zijn en dat betekent dat je de treinreis in de dichte mist maakt.
Enigste evaring wat ik ermee heb, dat we het geboekt hadden en de trein niet reed ivm aardverschuivingen en overvloedige regenval.
Heb toen van Curitiba een bus genomen naar Morettes
Hier de link van de treinreis van Curitiba naar Moretes en terug.
De prijs van de terugreis is veel lager, omdat deze 's avonds is en het is dan al donker in Brazilië.
Daarnaast duurt de reis ongeveer een uur of drie á vier en is de bus terug veel sneller.
http://www.serraverdeexpress.com.br/site/conteudodinamico.aspx?cod=19
Hier nog een link met allerlei mogelijkheden om de treinreis uit te breiden. Ik vind deze behoorlijk aan de prijs. Wat mij wel verbaast is dat het mogelijk is van Moretes naar Curitiba te gaan. Het zou toch raar zijn dat ik het donker te doen. Dus ik snap het ook niet helemaal.
Misschien vertrekt de trein bij licht en komt aan in het donker.
Ontzettend bedankt allemaal! Het blijft een interessante reis haha ![]()