Treinreis Oekraine

Hallo iedereen,

Ik wil in mei een rondreis gaan maken in oekraine. Ik wil graag naar Kiev en Lvov. Heeft iemand ervaring met het op en neer reizen met de trein tussen deze steden?

gr

Geert

Hoi,

Ik heb in 2007 per trein door Oekraine gereisd. Ik ben in Kiev begonnen en het eerste traject was naar Lviv.
Ik heb continu per nachttrein gereisd, comfortabel, goedkoop, tijdwinst en je spaart een hotelovernachting uit.
Zowel Kiev als Lviv zijn prachtige steden.
Mocht je geinteresseerd zijn, dan kun je een (ingekort) resiverslag van mij lezen op www.andersreizen.nl Ga daar naar reisverslagen en dan naar Oekraine. Je kunt dan wellicht wat inspiratie opdoen voor beide steden.

Groet en veel plezier,

Ton

Dag Geert,

Je gaat een interessant avontuur en een mooie ervaring tegemoet! Maar zoals alle bezoeken aan Oost-Europa, is voor een optimale reiservaring een goede voorbereiding een must. Ik ben van origine Russische en heb kennis en ervaring van de Oost-Europese reismarkt en in het bijzonder van Rusland en Oekraine. Als je wilt zou ik een reiservaring op maat (voor ieder budget) kunnen samenstellen. Bezoek ook eens onze website: www.bayuca.com. Ik help je graag en maak op basis van je budget een vrijblijvend programma. We hebben voor Oekraine geen standaardpakket, maar doen veel op-maat reizen (zowel luxe als basis). En… bij ons betaal je pas achteraf, zodat je financiele zekerheid hebt.

Prima treinreis, kwam volgens mij rond 5.00 aan van Kiev naar L’vov. Ticket kopen was lastig, sta je een uur in de rij ben je aan de beurt dan gaat loket dicht omdat de dame pauze heeft. Sta je weer een uur. Maar ja dat is oostbloks.

Verder viel het mij wat tegen hoeveel ik kon kletsen onderweg. Ik was alleen en spreek nog bijna geen Russisch. Zat vervolgens de hele tijd alleen in een trein vol mensen die onderling in het Russisch aan het praten waren.

Ben je in L’vov dan kan ik je dit hostel aanraden. Die mensen snappen exact waar je behoefte aan hebt als treinreiziger. Zoals een kant en klaar brief voor een treinticket aan de balie die je alleen onder de neus bij de treinloket moet houden.

Ik had wel mindere ervaring met de reis L’vov Warschauw, tijdens wisselen van de wielen (breedte van het spoor is anders) was er heel veel sigaretten smokkel gewoon door het personeel van de trein. Hele trein werd verbouwd want sigaretten lagen in de dubbele vloer van de trein. De sfeer was best crimineel toen, zelfs de hoofdconducteur was dus een boef.

Hallo Gert,
Livov is leuk, maar je zou eigenlijk odessa moeten zien. prachtig echt een aanrader!
Gr. Anna

Hoi,

Smaken verschillen blijkt wel weer. Ik vond Odessa ver, veruit de minste stad ten opzichte van Kiev, Lviv en de hele Krim.

Groet,

Ton