reservering nachttrein

Hallo, ik gain vrij korte tijd de oekraine 2 maal bezoeken… Een keer begin juni per motor. Doel is dan de Karpaten en Odessa. De 2e keer ga ik in augustus naar Kiev en de Krim ( vliegen ). Ik wil vanuit Simferopol met de nachttrein eerste klas naar Kiev terug. Nu lees ik daarover wisselende info. Ik zou het zelf kunnen boeken als ik in juni in Odessa ben, maar ik heb al een paar keer gehoord dat dat pas 42 dagen van tevoren kan…! Ik ben daar dus net te vroeg.
Heeft iemand een idde van prijzen, wijze van reserveren etc? Het is erg druk in augustus in de Krim, ik speel die week graga op safe en wil dus graag een gereserveerde plaats… wie heeft er recente info?

Ik kan je slechts een prijs geven, €40, - voor één kaartje voor een twee persoons coupé. Ik heb mijn kaartje laten regelen door een oekraïnse vriend van me. Er zijn ook vier persoons coupés (niet eerste klas dus) en die kosten per kaartje ca €10,-. je kunt daar natuurlijk 4 van kopen :slight_smile:

Pin me niet te vast aan de prijs want mijn kaartje is bedoeld van de Krim naar Ternopil.

Beste Freetime,

Ik heb de treinreis ook gedaan van Simferopol naar Kiev.
Kaartje kun je aan het loket bij het treinstation van Simferopol komen.
Er gaat zowat ieder uur 1 trein naar Kiev.
Ik had de trein van 17.30 uur, en was de volgende morgen rond 9.30 uur in Kiev.
Kaartje kost 165 Grivna in 4 persoons coupe wat neerkomt met de huidige koers op ongeveer 14 euro.
Dit is wel de prijs van vorig jaar juni, maar zal niet veel duurder zijn denk ik zo nu.

Piepo…

Ik boek vaak mijn treintickets via:
http://www.raileurope.ca/index.html

Je hebt wel een creditcard nodig om te kunnen boeken. Een andere oplossing is bijvoorbeeld Treinreiswinkel.nl. Je kan aan hun je reiswensen door geven en hun zoeken alles voor je uit en reserveren het zoals jij het wilt.

Klopt, hier kun je ook bij boeken.
Maar is stukken duurder via hun als rechtstreeks aan het loket in Simferopol.
Dit zijn gewoon handelaren in tickets (wederverkopers), en die pakken forse winsten. Nee ga gewoon rechtstraaks, plaats zat in de trein, nooit problemen gehad daar terplaatse.

Hoe zit het eigenlijk met veiligheid in de treinen ?
Wil namelijk solo van Lviv naar Kiev met de nacht trein.

Zit niet echt te wachten dat opeens m’n dure camera opeens weg is.

Ik heb hele goede ervaringen met de treinen in de Oekraïne. Ik reis zelf ook met een zeer dure camera en heb nooit problemen ondervonden in de Oekraïne. Ik ben in Kyiv, Odessa, Lviv geweest en in diverse steden/dorpen op het platte land. Eerlijk gezegd is een dagje naar Amsterdam beduidend onveiliger in mijn ogen.

Wat fijn is aan de trein, als je een reservering neemt, is dat er niet zomaar vreemden zonder kaartje in de trein kunnen stappen. Elke coupé heeft z’n eigen stuart en je kan alleen instappen met een (gereserveerd)kaartje.

I.v.m. het voetbal 2012 is een nieuwe snelle treinverbinding gepland tussen Lviv en Kyiv maar de details ervan weet ik (nog) niet.

1 like

Top ! Ga ik binnen kort wat plannen. Heb er zin in :smiley:

Je kan beter bij aankomst je ticket kopen. Is stukken goedkoper. Als je geluk hebt, zit je met Oekrainers in een coupe en kun je samen vodka drinken. Ze delen vaak daar alles dus mocht je snacks mee hebben en je hebt leuke buren dan zou ik het ook delen.

Succes en geniet van je reis.

1 like

Beste reizigers, dank voor jullie tips! Ik heb inmiddels uitgevogeld hoe e.e.a te regelen, het is immers al een bijna een jaar geleden dat ik in de Oekraine was. Ik ben de eerste keer in juni met de motor naar Odessa gereden en daar getracht een ticket te boeken voor de nachttrein in augustus. Het scheelt idd als je Oekraiens of Russisch spreekt. Ik had een vriendelijke receptie-medewerkster even gevraagd of ze e.e.a voor mij op papier wilde zetten. An het loket op het Centraal Station van Odessa Oost-europese toestanden en een wachtrij van 2 uur… Er gebeurt genoeg om rond te kijken, dus die uurtjes schoten voorbij… ! Eenmaal aan de beurt was mijn vraag duidelijk, echter: je kan maar maximaal 42 dagen in het voren reserveren/boeken! Mijn gewenste reisdatum lag 44 dagen voor vertrek, ik keerde dus onverrichterzake naar mijn hotel en kon niet later boeken omdat ik de volgende dag naar Moldavie vertrok. Ik heb het uiteindelijk opgelost via de NS : snel en makkelijk, alleen wat duurder. Toen ik in augustis de trein van Simferopol naar Kiev heb gepakt was alles netjes in orde en had een heel comfortabele reis… Jammer is dat je grotendeels in het donker reist en weinig ziet, maar goed het is een ideale manier van reizen!

Kan iemand mij vertellen hoe het met de drukte zit in de trein in mei (vakantie in Oekraïne?)
Ik ben een beetje bang dat alle Oekraïeners dan in de trein zitten en ik geen last minute kaartje meer kan kopen…