Treinen in Oekraine

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik willen graag van de zomer een rondreis maken door Oekraïne.
Kan iemand mij vertellen waar ik online treinkaartjes kan kopen voor (nacht)treinen?

Groet,
Chantal

Hoi Chantal,

Geen ervaring specifiek voor dit land maar i.h.a. is

zeer accuraat. Onderste helft van het verhaal is voor binnenlandse tickets dus jullie aandachtsgebied.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Niet via online bestellen, gaat regelmatig verkeerd. Het treinennet in Ukraina is uitstekend, er gaan dagelijks lange treinen met slaap coupé in elke richting , voorbeeld Kyiv simferopol, elke dag 2 / 3 keer 20 tot 25 grote wagons met 8 coupés van 4 stapel bedden en ook schoon . toilet in elke wagon. prijs ongeveer € 17,00 p.p. voor 1300 kilometer incl bed en schone lakens. zelf eten mee nemen omdat er niet altijd een restau wagon is en daar vaak dronken rijkere macho’s zitten. daar wil je dus echt niet tussen zitten eten . kaartjes gewoon aan het loket kopen. soms vragen ze om een legitimatie. tot 2008 was dat zelfs verplicht ook voor Ukrainers. Tip, bel een bus die jullie THUIS op komt halen en je op het hoofd station in Kyiv af zet. en ga daar verder zoals de Ukrainers het doen. kaartje kopen aan een van de tientalle balies ! Bus is een sprinter voor 8 / 12 personen tel nr is 00380.6.32379594 Ze spreken een beetje Duits . Succes Michel
Niet vergeten de 0 achter de acht te bellen . UA is NIET +38 maar +380

En deze site, is die wel te vertrouwen met reserveringen?
Er staat zelfs op welke bedden al bezet zijn, dus die moet wel te vertrouwen zijn, toch?

Ik ga in mei (tijdens de vakanties in Oekraïne) naar Oekraïne. Zijn veel nachttreinen dan volgeboekt als ik een paar dagen van tevoren een kaartje koop bij het loket?

Ja hoor , het is de Nederlandse Shitwegen niet . 1 e houden ze hun adm. beter bij en 2e ze rijden ALTIJD op tijd ook bij sneeuw en boom BLAADJES op de rails . Maar de kans dat je in de zomer vakantie , die voor kinderen 3 maanden is, Juni /Juli/ Augustus met volle treinen te maken hebt is HEEL erg groot ! Maar er gaan altijd nog voor weinig geld lange afstand bussen . als je tijd genieg hebt geen probleem en je ziet nog eens wat ! zou ik OOK gebruik van maken op mooie stukken zoals in KRIM !!

Oh ik ga niet in de zomervakantie, maar ik ben er begin mei, als heel Oekraïne blijkbaar vakantie heeft (1-10 mei is mij verteld). Daarom ben ik een beetje bang dat zij er ook lekker tussenuit gaan en de nachttreinen volzitten.

Op die site zijn de treinkaartjes tussen de 20 en 30 euro. Zijn dat de juiste prijzen, of kan ik het goedkoper krijgen als ik bij het loket sta?

Op de Krim ben ik idd ook van plan meer met bussen te reizen. Ik kan alleen geen websites vinden om te kijken hoe vaak ik moet overstappen en of bepaalde routes in 1 dag te doen zijn, of dat ik er meer tijd voor uit moet trekken. Weet jij, naast Gunsel en Autolux, sites waar ik dat kan uitvogelen?

Nee, eerlijk gezegt Ik vogel in Rusland en Ukraina Nooit iets uit, dat heeft vaak geen zin. wel met treinen, die zijn gewoon echt betrouwbaar, reken per 100 kilomter per trein zo een 12 tot 14 hrivna aan het loket is altijd het goedkoopst dat doen Uki’s zelf ook. gewoon op tijd gaan en in de 1e klas wachtkamer ( kost vaak 3 Hrivna ) met wat te eten en drinken wachten tot je trein komt ! Bussen reizen tussen 30 en 1500 kilometer is net WELKE bus je neemt maar de trolly naar Yalta vanaf Simferopol is in 1 keer een heel mooie route heel goedkoop maar wel ontzttend mooi ! Ukraina en Rusland moet je Niet plannen maar beleven anders kan je net zo goed naar Spanje gaan !! Zorg in ieder geval nooit ergens alleen terecht te komen en bij pech zoek mensen op. Hotel , Restaurant, stad centrum , blijf niet staan op een verlaten plek ! Ga gewoon met de bus van je huis naar Kyiv en die bus chauffeur en de anddre vaak heel ervaren reizigers, helpen je echt vanzelf verder , is nog goedkoop ook en een betere service is er niet !

Bedankt!

Even over de Mei "Vakantie "nee dan zijn alleen scholen een paar dagen dicht en is er 1 dag niet eens voor iedereen vrij voor de parade’s Ze gaan dan meest helemaal niet op reis maar blijven in de buurt van hun stad. daar zijn dan festiviteiten , zang, muziek, theater gratis eten uit delen uit grote rij bare gaar keukens. maar vooral Parades van oude mannen die scheef lopen van de medailles. gekregen voor , nou bedenk maar iets. zelfs eten met mes en vork zonder knoeien is een optie. Wat veel menesen niet weten maar ze vieren dan de overwinning op Hitler Duitsland. want de Russen toen dus ook de Ukrainers , hebben de tweede wereld oorlog gewonnen van Duitsland. Europa, USA, Cannada,. Australië enz enz. schijnen daar volgens HUN dan niks mee te maken te hebben gehad ! By the way Ik heb in zuid Oost Ukraina gewoond jaren lang en heb daar nog steeds een huis en familie ! Ik ken inmiddels alle rituelen en trucjes . maar het is een blijft een mooi land met fijne mensen , de meesten dan ten minste !

Oh dat klinkt heel erg leuk!

Nog 3,5 maandjes wachten…