Ik ga in het voorjaar een rondreis door de Oekraine maken, waarbij ik van plan ben om Kiev, Lviv, Odessa en Yalta aan te doen.
Ik reis per nachttrein tussen deze plaatsten.
Heeft iemand nog interessante tips met betrekking tot bezienswaardigheden enzovoort?
Heeft iemand ervaring met een dagtrip naar Tsjernobyl?
Ik heb in augustus van dit jaar samen met een vriend Ukraine aangedaan.
We hebben de trein vanuit Krakau (Polen) naar Lviv genomen.
Lviv is een mooie stad, met veel bezienswaardigheden, en goedkoop met eten, drinken en uitgaan.
Let wel op !!, de trein van Polen naar Lviv is meestal een SMOKKELTREIN, je maakt hier NIET zo’n leuke dingen mee, is een beetje tricky, de smokkelaars hebben echt overal sigaretten verstopt, en wij moesten zelfs opstaan omdat onder in de zittingen (banken) ook sigaretten zitten. De afstand van poolse grens (Prizismy) is maar 90 km maar de trein doet er bijna 3 uurtjes over, ra,ra, hoe kan dat ??, Ja, om de 500 meter staat hij stil om de sigaretten uit de trein te werpen, is gewoon 1 groot komplot, en douane en conducteurs doen gewoon mee aan de handel.
Voor de rest spreekt er bijna niemand ENGELS of DUITS in Lviv, en ze hebben een Cerylic lettertype, dus moeilijk te lezen.
Wel zijn de mensen zeer aardig daar, en je moet moeite doen om 15 euro per dag aan eten en drinken op te maken.
Bedankt voor je reactie. Klinkt goed wat Lviv betreft, mooi en goedkoop is altijd ok.
De treinreis zoals jij die hebt gemaakt zal ik niet maken, want ik vlieg naar Kiev en reis dan rond met nachttreinen.
Mocht je nog goede restaurants, bezienswaardigheden of ander tips over Lviv hebben, dan hou ik mij aanbevolen.
Ik ben al behoorlijk veel door Rusland gereisd en de taal is inderdaad niet makkelijk, maar handen en voeten doen veel, zul jij ook wel gemerkt hebben.
Mocht je nog iets weten dan hoor ik het graag,
Ik ben inmiddels naar Oekraine en Tsjernobyl geweest. Het was prachtig en indrukwekkend.
Voor de geinteresseerden onder jullie volgt er binnenkort een (samengevat) reisverslag op www.andersreizen.nl.