Ik ben van plan om volgend jaar zomer twee of drie weken naar Oekraine te gaan. Ik zag geen forum speciaal voor Oekraine, dus ik hoop dat hier iemand mij aan informatie kan helpen over wat de mooiste plaatsen en routes zijn in Oekraine en wat de beste overnachtingsmogelijkheden zijn.
Alvast bedankt!
Hallo Marcella,
Ik ben momenteel bezig om een forum aan te maken voor Oekraïne zelf, zodra deze online is zal ik het je vertellen en kun je daar verder aan je informatie over Oekraïne komen.
Groetjes,
Richard
Ik heb nog niet zo veel ervaring met Oekraine maar weet dat Odessa en Krim erg de moeite waard zijn, zelf ben ik in Kiev geweest wat je ook zeker niet moet overslaan. Een dagtrip naar Chernobyl is ook te overwegen (vanuit kiev), ben daar zelf geweest en vond het heel interessant.
Overnachten heb bij Kiev Logging gedaan welke ik heb gevonden via hostelworld.com
In september ben ik in Kiev en Odessa geweest, beide steden zijn zeker de moeite waard om te bezoeken. Ook hoor ik van mensen dat Lvov een leuke stad is. Tussen Kiev en Odessa ben ik met de nachttrein gereisd, als je dit nog nooit gedaan hebt zou ik je dit zeker aanraden! Een enkeltje kost maar rond de 12-16 euro en dan ben je wel 10 uur onderweg.
Zelf heb ik in beide steden een appartement gehuurd. Dit is mij heel goed bevallen omdat je best veel comfort hebt en ruimte. Ik zat ook heel dicht bij het centrum, ideaal dus. Een appartement heb je al vanaf 60 dollar per nacht. Wil je wat goedkopers dan kun je bijv. kiezen voor een hostel.
Ook de Krim lijkt me heel leuk om een keer te bezoeken, dit is net als Odessa aan zee maar dat is het schiereiland van Oekraïne in het zuiden.
ik vind het altijd moeilijk zo heel algemeen wat neer te schrijven-begin eens met een reisgids, denk ik dan.
Heb zelf 7 keer rondgereisd-altijd op eigen houtje, met trein.bus. Niet alleen naar de bekende toeristenstreken: Kyiv, Krym, Odesa, Lviv, maar het hele land. en dan valt het vaak vies tegen.