treinreis door (een deel van) china

Hallo,

Graag zou ik wat hulp krijgen met het maken van een treinreis door China. Ik wil graag de volgende route maken:
Beijing - Xi’an - Chengdu - Suzhou - Hangzhou - Shanghai.
Ik zal op 27 juli aankomen in Beijing (met de Trans Mongolië Express) en op 19 augustus weer vertrekken vanuit Shanghai (naar Darwin,Australië). Tussentijds wil ik graag in hostels overnachten.

Graag krijg ik dan ook tips over het boeken van treinkaartjes, hoe dat gaat en of ik dat vooraf kan doen of beter ter plaatse. Ook hoop ik tips te krijgen of welke hostels aan te raden zijn.

Alvast bedankt

Esther

Hi Esther,

About your route the following;

Beijing - Xi’an - Chengdu you can do with the overnight train (tip; between Beijing and Xian you could stop of at Pingyao for 2 days/1 night)

You would need to fly from Chengdu to Shanghai/Hangzhou. You would (I assume) not want to do this by train, it is really too far.

In Hangzhou you can take the bullet train to Shanghai in 1 hour. In Shanghai you can take the bus or train to Suzhou which is also roughy an hour away.

Traintickets are officially on sale 2 weeks before departure date. You could buy a ticket now via a booking engine but I would wait till you get to China. Get them to book it for you at the hostel, should be easy enough.

Regarding hostels, I like Accommodatie in China | Reserveer China Accommodatie online met Hostelworld.com

Reading the reviews and the amount of %%% the hostel is evaluated would offer you the widest choice of feedback from various people.

Any further questions please let me know (in Dutch no problem).

Bests
Gary

Hoi Esther,

Mn vriendin en ik hebben vorig jaar 6 weken China doorgetrokken en ook redelijk wat met de trein gedaan (ook na de Trans Mongolie Express). De kaartjes regelden we elke keer via het Hostel waar we verbleven. Zij rekenen een klein bedrag hiervoor per kaartje, maar is echt verwaarloosbaar klein. Zelf regelen is ingewikkeld op het treinstation. Ze kennen niet altijd engels en er zijn ook meerdere klassen in de trein. Mijn suggestie is dus het op de makkelijke manier te doen en dat is via het hostel, want je krijgt dan ook letterlijk de kaartjes afgeleverd bij de receptie. :slight_smile: Mijn tip is niet alles vast te leggen. Als je ergens langer wilt blijven, zit je vast met je treinreis. Wel zou ik 2 a 3 dagen vooraf de trein vast leggen, want reizen met de trein is wel populair in China. Let ook op nationale feestdagen, want dan zitten de treinen bombombomvol! In oktober heb je Golden Week en dan gaan de Chinezen zelf een week op reis… Niet normaal hoe druk het dan overal is… :slight_smile:

Wat tips voor hostels:
Top hostel in Beijing (midden in Hutong!): Beijing Downtown Backpackers
link: Beijing Downtown Travelotel, Beijing - 2021 Prices & Reviews - Hostelworld

Top hostel in Chengdu: http://www.gogosc.com/en.asp

Informeer ook waar je zit wat een leuk hostel is waar je naar toe gaat. De meeste hostels kennen ook de leuke hostels in andere steden.

Heel veel plezier