Ik heb op internet en op het forum gekeken, maar ik kan de vertrektijden van de trein Bandung - Banjar niet vinden. Ergens heb ik gelezen van een trein om 08.00u 's ochtends. Klopt dat? En is er later op de dag ook nog een trein?
Weet iemand dan ook hoe lang deze reis duurt? Hoe laat zijn we ongeveer in Banjar? Wij willen daarna doorreizen naar Pangandaran.
doe dat niet-als je naar dat stranddorp wil, laat dan je HTL of losmen in BDG de ''travel==geregelde minibus boeken-haalt je op en zet je af. Overstap, vooral van trein naar bus, kost je uren extra en veel moeite. Neem dan gewoon de grote+kleine bus, als je die ‘‘couleur locale’’ wil meebeleven.
Maar als je fervente ‘‘suka kereta api=hou van de stoomkar’’ bent: dat zijn (kijk eens op die kaart) de treinen BDG->Yogya, via tasikmalayu. Enkele dagtreinen (varierend in kelas) en dito nacht. Door het rare tarip-sistem van de KAI moet je toch de hele rit tot Yogya betalen, dus het loont eigenlijk niet. (ik betaalde 4-5 week terug 100r =8/9€ voor enkel Yogya->Bdg in bisnis).
via seat61.com vind je de links voor de kerate api-of gewoon met google. rtage site, die enkel de luxere treinen online laat zien-als je geluk hebt.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar ik kan me herinneren dat vroeger de bus terminal op loopafstand was van het treinstation. Minibussen vertrokken geregeld, aansluiting duurde nooit lang.
Bedankt voor je reactie, alleen de trein van Bandung naar Banjar is erg laat.
Verder kijk ik ook altijd op de Indonesche Spoorwegen, maar op een of andere manier krijg ik de spoortijden niet te pakken.
Bij het invullen van het begin en eindstation krijg ik iets in het indonesch te zien, wat ik niet begrijp.Groetjes Kob