treinkaartjes china , van te voren ophalen..

Ik weet inmiddels dat je alle geboekte treintickets in 1 x kunt ophalen bij het treinstation (in mijn geval haal ik 3 kaartjes op in Beijing). Maar kan dat ook echt van te voren. Dus niet op de dag je gaat reizen?

Ik lees overal dat je kaartjes ophaalt en dan door security gaat, maar ik wil als ik aankom in Beijing direct even mijn treinkaartjes ophalen zodat ik op de reisdag zelf niet eerst een uur in de rij hoef voordat ik naar mijn trein kan. Het is niet zo moeilijk om met de metro vanaf vliegveld naar station west te gaan, vandaar… DAn heb ik het maar gehad namelijk.

Wie weet dit en waar moet ik dan zijn (hal , loket ?)

Wij hebben op dag van aankomst in Beijing ook onze tickets opgehaald richting Pingyao en Xi’an.

Hiervoor hoefde wij niet door security. Wij hebben ons aangesloten in de rij waar alle chinezen hen tickets halen, Uiteraard stonden we in de verkeerde rij (voor de metro) maar met een beetje wijzen en doen stonden we uiteindelijk in de juiste rij ;). Met paspoort + aankoop bevestiging en weinig woorden waren we zo klaar.

Dit was trouwens op het Beijing Railway Station. Ons hotel lag hier direct tegenover.