Moeilijk aan treintickets te komen???

Hoi allen,
Ik werd in deze thread (http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=120055) geattendeerd op het feit dat het de laatste tijd erg moeilijk is om treintickets te bemachtigen. Er schijnen veel treinen te zijn geschrapt etc. Wie heeft hier ook ervaringen mee? Kan je dan treintickets van tevoren online boeken? Ik heb nog geen geschikte website gevonden.
Ik heb maar één nachttrein op het programma staan, maar wil daar wel zeker van zijn… Graag jullie reactie/advies!

Hoi channed,

Afgelopen zomer ben ik naar China geweest en heb toen twee keer geprobeerd een trein te nemen. Eerste keer van Beijing naar Shanghai, lukte niet… Werd me verteld dat er de eerst komende tien dagen geen plek was. Toen een vliegticket genomen en we waren op zich niet eens veel duurder uit,€70 pp voor een vliegticket. Je kunt de trein van te voren al online boeken, je moet alleen wel een goede site zien te vinden, welke weet ik niet precies. Ook kan je het via reisbureaus regelen maar ga er van uit dat de prijzen dan redelijk gelijk zijn als die van een vliegticket. Vlak voor vertrek willen ze nog wel eens stunten met de prijzen voor een vliegtuig.
Later wilde we weer een trein nemen, zelfde verhaal alleen hebben we toen een nachtbus genomen. Het kan, zoals bij ons, wel eens voor komen dat je in het gangpad moet liggen. Ik had was de enige westerling in die bus die wel met zijn benen gestrekt kon liggen dus hoeft niet per se nadelig te zijn.
Het was toen wel midden in de zomer, ontzettend warm en druk overal. Weet niet precies in welke tijd je wilt gaan maar dat kan wel schelen. Ga je met de trein, zorg ervoor dat je al een paar dagen van te voren in die stad of plaats bent zodat je je tickets kan regelen. Mocht het niet lukken heb je altijd nog andere opties, vliegtuig en bus.
Succes