goeie keus
http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon10.gif
lastig 3 weken tijd… zoveel te zien idd! ben benieuw wat de uiteindelijke route wordt! zoveel keuzes… in ieder geval een hele goede reis! groetjes
goeie keus
http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon10.gif
lastig 3 weken tijd… zoveel te zien idd! ben benieuw wat de uiteindelijke route wordt! zoveel keuzes… in ieder geval een hele goede reis! groetjes
Dank je! Ik weet zeker dat we een supertijd zullen hebben daar. Voor nu is het alleen nog maar dromen tot het zover is helaas.
Het is inderdaad verschrikkelijk lastig om voor 3 weken tijd de beste route te nemen. Het moet ook niet de bedoeling zijn dat we naderhand uitgeput thuiskomen ;- ) Ik vraag me ook nog steeds af of de route die nu uitgestippeld ligt al niet al te druk is… Of dat er te grote afstanden tussen zitten. (volgens mij is Delhi - Bikaner toch echt nog een flink eind van elkaar vandaan…) Maar goed, we hebben nog even ![]()
Trouwens…nog even een snelle vraag. In een van je vorige reacties zeg je dat je treintickets vaak via je hostel kunt boeken. Geldt dit ook voor bustickets?
hoi! ja, mr als je het met de nachttrein doet, scheelt het al wel. ik ben 2 jaar geleden van mumbai via diu, palitana, jaipur, jodhpur, udaipur, delhi, rishikesh, haridwar, agra, orcha, gwalior, kajurajo, varanasi, orissa naar Kolkata gereisd. we hebben dit in 10 weken gedaan, en dat was prima te doen qua tijd, was ruim. en de bustickets… hmmm ja volgens mij kon dat ook wel via de hostels en anders weten ze in het hostel wel een plek waar je ze kan krijgen. en anders misschien nog een binnelandse vlucht van varanasi naar Delhi? ja kan natuurlijk ook terugvliegen vanaf Kolkate.
maar in ieder geval:eizen in india is makkelijker dan in Spanje of Italie! groetjes
nog een tip als je tijd hebt: huur fietsen of n scooter! echt super om zo de omgeving te verkennen! en het indiaase verkeer valt best me ![]()
Fietsen gaan we zeker huren, die scooter weet ik nog niet. Ik heb daar in Thailand vervelende herinneringen aan overgehouden en een mooi litteken op mijn knie
Calcutta is ook nog een idee ja, kunnen we nog een dagje kust meepakken. Haha, even kijken of dat haalbaar is! Er komt zo steeds meer bij! ![]()
Als je op het laatste moment treinkaartjes wil boeken vraag dan om het TatKal tarief! Dit is een soort nood ticket. Als ze zeggen dat er geen kaartjes meer zijn zijn ze vaak nog wel via dit tarief te krijgen is wel ietsje duurder. Als ik jullie was zou ik AC tier 3 proberen te reizen. In deze klasse heb je 3 bedden boven elkaar en met AC, AC tier 2 heeft 2 bedden boven elkaar en een AC chaircar heeft alleen stoelen die naar achter kunnen
-In Jaipur zou ik je Alsisar Haveli willen aanraden (www.alsisar.com) prachtig verbouwd landhuis uit de tijd van de Maharaja’s. Het ligt vlak bij het centrum en heeft een eigen zwembad. Prijzen op de website zijn ondelhandelbaar!
Ergens snap ik wel dat mensen zoveel mogelijk willen zien, maar voor een groter deel weer niet. Puur vanwege het feit dat je snel al weer bezig moet om de tickets e.d. te regelen, vervoer naar station, zoeken, wachten etc…Et zou mijn reis minder plezierig maken i.i.g. Heb liever kwaliteit dan kwantiteit.
Daarom zitten wij ook te twijfele of we per ov willen reizen of met een chauffeur het grootste deel willen afleggen. Per ov moet je natuurlijk telkens zorgen dat je op tijd je tickets voor de volgende trip reserveert, maar ja, we zien wel…
inderdaad! gewoon gaan en daar zien! vooral geen auto met chauffeur… de trein is een heerlijke manier om te reizen en mensen te ontmoeten en kaartjes uitverkocht? ik heb het niet meegemaakt tijdens mijn reis…
Ik hoor net van iemand die op dit moment in India woont dat er in de zomerperiode vaak geen bussen rijden ivm de hitte en dat je voor deze periode ook vaak een maand van te voren je treinticket al moet boeken! Aaaah…Ik weet niet meer wat ik moet geloven nu.
Wie heeft er ervaring met openbaar vervoer in India in de maanden juni/juli?
Het is in India altijd heet haha. Er zullen vast wel bussen rijden. Vorig jaar zag ik ontelbaar bussen op de weg in juli/aug.