Treinen boeken wordt alweer moeilijker

Tot gisteren kon je nog probleemloos treinen boeken via oa Cleartrip en Makemytrip, door gewoon geregistreerd te zijn bij de respectievelijke sites.

Bij IRCTC, de boekingssite van Indian Railways zelf, kon je dit alleen nog mits registratie via een Indiase mobiele telefoonnummer.

Nu zijn Cleartrip en Makemytrip en waarschijnlijk nog andere boekingssites sinds vandaag ook moeten overschakelen op een registratie via IRCTC, en bijgevolg heb je hiervoor nu ook een Indiase mobiel telefoonnummer nodig.

Het is momenteel dus niet meer mogelijk om Indiase treinen online te boeken vanuit het buitenland.

Wordt ongetwijfeld vervolgd. :mad:

1 like

of je moet dus een mobiel nummer hebben. Ik neem aan dat dit ook pre paid mag zijn ? In dat geval is een nummer iets van tot 7 jaar geldig. Het verloopt dus niet zoals in vel andere landen. Het is dus mogelijk als je iemand in India een nummer aan laat vragen. Kleine moeite als je daar toch bent.

grtz Q

of je moet dus een mobiel nummer hebben. Ik neem aan dat dit ook pre paid mag zijn ? In dat geval is een nummer iets van 5 tot 7 jaar geldig. Het verloopt dus niet zoals in veel andere landen. Het is dus mogelijk als je iemand in India een nummer aan laat vragen. Kleine moeite als je daar toch bent.

grtz Q

Hallo:)

Ik reis komende zomer van Mumbai naar Delhi. Ergens op deze site las ik reeds dat het aangeraden is om op voorhand tickets te bestellen. Is dit echt zo en is het nu eigenlijk nog mogelijk??

Groet!

Er is ondertussen een manier om toch een registratie te kunnen bekomen bij IRCTC zonder Indiaas mobiel nummer.
Je kan de registratiecode aanvragen via e-mail, maar het kan blijkbaar soms lang duren voor je de code krijgt.
Soms werkt het goed, en soms ook niet. Waarschijnlijk zal het er van afhangen wie er op dat moment de mail beantwoordt in India.

Voor alle recente info kan je terecht bij www.seat61.com

Of je vooraf moet boeken of niet, hangt er een beetje vanaf. Van het seizoen en de route. Ik zie niet direct een probleem voor jou. Tijdens onze zomer is het ginds niet echt hoogseizoen (te heet en te nat).

Je kan eventueel je trein boeken in Mumbai zelf bij de touist counter van CST station, op de eerste verdieping in de loketzaal, het loket uiterst links. Daar kan je ook aanspraak maken op de tourist quota.

Je kan inderdaad een registratiecode vragen via mail, heb ik gedaan. Als je dan uiteindelijk toch op de site geraakt kan je na vele malen toch de juiste treinen vinden. Wil je echter betalen als buitenlander kan dit enkel met American Express. Na wat gezoek iemand gevonden met zo’n credit card maar als ik wilde betalen kreeg ik telkens een foutmelding. Schitterend toch!! We vertrekken nu zaterdag en ik heb geen enkele trein kunnen boeken. Als dat maar goed komt.

Frederik,

Als je geregistreerd bent bij IRCTC, kan je jezelf ook registreren bij www.cleartrip.com, daar kan je iets makkelijker boeken en ze aanvaarden alle gangbare kredietkaarten zoals Visa, mastercard, etc.

probeerde gisteren in Bundi een kaartje voor agra te scoren maar ik kon niet betalen met buitenlandse visa of maestro ???
Dat was toch nooit zo. Als dat zo is wordt het onmogelijk voor een toerist om kaartjes te kopen.
Alleen AE werkt.

grtz Q