Treinen boeken (2) India

Ik lees via startpagina in een topic dat treinen boeken nog steeds mogelijk is. Ik begrijp er niets van. Je kan je inderdaad wel registreren maar het is nog steeds onmogelijk om met een buitenlandse pas of visa te betalen. Alleen american express (zal ook wel niet lang meer duren) lukt nog.
Hoe zijn jullie laatste ervaringen ? En wie heeft recent nog een ticket weten te boeken via internet ?

cleartrip aanvaardt alle gangbare kredietkaarten.

Je moet sindskort toch registreren met een Indiaas mobiel nummer om zo je boeking te kunnen maken?

Inderdaad. Je moet jezelf registreren bij irctc via een code die je per sms toegestuurd krijgt (enkel Indiase mobiele nummers). Er is ondertussen echter een “workaround” voor buitenlanders waarbij je de code per e-mail bij irctc kan opvragen, mits je een scan van je paspoort mee mailt.

Met deze registratie kan je je ook terug registreren bij cleartrip. Deze aanvaarden alle gangbare kredietkaarten, irctc enkel Amex.

De procedures veranderen geregeld, opvolgen dus.

1 like

OK, dank Thierry!

Dan ga ik dat even regelen.

Wat een bureaucratisch gedoe allemaal. Evenals met het visum wat sinds vorig jaar uit talloze onnozele vragen bestaat.

bedankt voor de reacties. Ga dit proberen

Hoi

Wij hebben net onze treinen kunnen boeken.
Jippie!! Onze eerste India hindernis overwonnen :smile:

Hier vind je stap voor stap hoe het moet:
Train travel in India - a beginner's guide |  How to buy tickets online - from outside

Je moet inderdaad je paspoort inscannen en e-mailen.
Ze doen helemaal niet moeilijk of zo.

Groetjes
Karen

Hoi allemaal,
Over een week ga ik naar India en probeer al weken lang een treintocket te boeken zonder resultaat…
Mijn account heb ik al aangevraagd met paspoortkopie en codes enz. nu kom ik bij de betaling en neemt Cleartrip mijn betaling niet aan. De site boekt het direct weer terug op mijn creditcard, weet iemand hoe ik dit op kan lossen? De bank zegt dat er niets gedeblokkeerd hoeft te worden omdat de betaling wel gedaan wordt maar cleartrip hem direct weer terug stort.
Word er inmiddels best zenuwachtig van! Iemand een oplossing?

Blijven proberen. Soms heeft Cleartrip wel eens van die problemen. Ik heb vorige week nog een reeks tickets geboekt en die gingen heel vlot.
Welke kaart gebruik je?

Ik gebruik de visa greencard van mijn vader. Zou het daar mee te maken kunnen hebben dat de kaart niet op mijn naam staat? Kan het me eigenlijk niet voorstellen… Op het moment dat de site aan het checken is of alle info klopt geeft hij vrij snel aan: IRCTC is pending for verification, booking not permitted. Heb met de bank gechecked en zelfs vannacht nog geprobeerd… echt vreemd!

Ja, misschien wordt de betaling geweigerd omdat je met een kaart werkt die niet op dezelfde naam staat als die van je account. Vind ik ook vreemd, maar ja, wie weet.
Mss kan je nog snel een account aanmaken op naam van je vader?

Anders zal je ter plaatse moeten boeken vrees ik.

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem gehad met boeken. Krijg ook de melding die jij hebt gekregen. Echter heb ik een mastercard en die is op mijn eigen naam, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik heb begrepen dat het kan zijn dat je bank in Nederlands het buitenlandse rekening weigert uit veiligheid. Kan dit het geval zijn? Of begrijp ik het goed dat je met je bank hebt geverifieerd dat het rekeningnummer goed is? Succes, en als het opgelost is hoor ik graag hoe je dat gedaan hebt.

Groeten,

Lind

Hoi hoi,
Je kan ook heel makkelijk daar zelf je treinkaartjes kopen! En nog leuk ook qua belevenis… :slight_smile:
Hostels/ hotels regelen het ook.

1 like

check anders de site van indiamike.com eens.
staat heel veel nuttuge info op, ook over allerlei andere zaken mbt india.
Fijne reis, india is nog steeds heel leuk.

1 like

Hieronder een ervaring met kaartjes kopen in bundi (wij probeerden een treinkaartje te kopen van kota naar agra):

“ding dong”(deurbel) -
IK: “hello i want a trainticket from Kota to Agra.” , HIJ: “what date” ,
IK: “tommorow” , HIJ: " ehhhhhhh … not possible … no train going" ,
IK: " oh … well … day after tomorrow then" , HIJ: " ehhh … not possible … to long waiting list :slight_smile: " ,
IK: " oh … well … there are 7 trains going every day to Agra, what is the first we can book ?" , HIJ: " ehhhhhh … not
the first 14 days :slight_smile: there is a waiting list",
IK: " wel o"*#&%^$ !!! … rustig adem blijven halen …ok ehhh maybe a bus then ?" , HIJ:" ehhhhh …no not possible" , IK: “huh, is there any way to leave this place ?” , HIJ: " ehhhhh … well you can walk :slight_smile: or take a cab"
IK: “are you seriously telling me i can not leave this town by train or bus within 14 days ?” , HIJ: “yes i am serious !”
IK: " zzucht" , HIJ: “well there is 1 option … go tomorrow morning at 04:00 to the station and que in line. Wait till 08:00.
Then the ticket office is open. Sometimes you are lucky and the waitinglist is short you can buy a ticket. :)”
IK: “so i have to wait from 04:00 till 10:00 or 11:00 and then maybe i can buy a ticket ?” , HIJ: "Yes, this is crazy India sir

Hahahaha quotas!!!