Help, trein India!!

Hallo,

Over twee weken ga ik naar India en om de eerste paar dagen tot rust te kunnen komen, willen we graag van te voren al de eerste paar dagen boeken.
Tot mijn verbazing lukt het me niet om via cleartrip een treinticket te boeken, omdat je per se een Indiaas telefoonnummer en postcode nodig hebt. Weet iemand een andere manier om een trein ticket te boeken?
We moeten namelijk in Karnataka zijn op maandag voor vrijwilligerswerk en aangezien het een populaire reis is, ben ik bang dat als we vlak van te voren boeken we geen plek kunnen krijgen.

Ik hoop dat iemand kan helpen!! Alvast bedankt.

Groetjes Britt

Je kan bij cleartrip registreren via irctc per e-mail. Het is een beetje omslachtig. Ga hier kijken voor de juiste procedure :

Indien het niet meer lukt kan je ter plaatse misschien nog boeken via de Tatkal of de tourist quota (niet alle treinen hebben echter een tourist quota).

Bedankt! Handige tip. Helaas werkt de site van de Indiase spoorweg maatschappij niet mee. Ze sturen me geen bevestigingsmailtje… Ik hoop dat die er nog komt en zo niet, dat ik 1 dag van te voren in India zelf een treinkaartje kan kopen…

irctc werkt soms traag, maar denk er ook aan dat je met een tijdsverschil zit, je kan geen antwoord verwachten buiten de Indiase kantooruren.

Ik heb begrepen dat je vanuit Mumbai wil vertrekken. Voor je tourist quota tickets moet je dan naar CST station, in de loketzaal, eerste verdieping, het loket uiterst links, dat is een tourist booking office loket. Vergeet je paspoort niet.

Bij alle andere loketten kan je terecht voor Tatkal tickets, maar aan het loket naast dat van de tourist quota kan je alleen met credit cards betalen, hier is dan ook veel minder aanschuif.

In het slechtste geval, als je geen ticket vast kan krijgen, is er ook een nacht slaapbus naar Goa, niet echt comfortabel, maar goed in geval van nood.

Hou ook rekening met vertragingen langs de Konkan railway wegens de monsoon.

Dankjewel voor al je hulp en goede tips!! Heel handig. Ik ga het allemaal noteren zodat ik als ik er eenmaal ben ook kan vinden.

hi op new delhi railway station kun je bij het toeristen loket op de 1ste verdieping kaartjes kopen voor heel india ( op basis van toerist quota) voor iedere datum. zorg wel dat je er om 7.30 (uiterlijk) bent dan ben je vaak met een uurtje klaar. zoek van te voren uit welke datum en trein je wilt boeken, paspoort en contant geld mee.

Weet iemand of dit ook een paar dagen van tevoren nog kan?? via die tourist quota??
Wij zijn bang dat dan alles al volzit.
We hebben namelijk hetzelfde probleem, kan niet worden geregistreerd bij de IRCTC in India omdat ik geen indiase mobiel en postcode heb.
groetjes Jose

Als er nog Tourist Quota is voor de trein die je wil, kan je dat boeken tot het opmaken van de charts, enkele uren voor vetrek van de trein.

Je kan checken of er Tourist Quota plaatsen zijn, en of er nog beschikbaar zijn op www.indianrail.gov.in

Meld je eerst aan op de site van IRCTC. Ik heb gewoon eoa telefoonnummer ingevuld.

Mail dan naar IRCTC en voeg daar een scan van je paspoort bij. Plus de loginnaam waarmee je je hebt geregistreerd. Je krijgt dan vanzelf een logincode zodat je kan boeken.

1 like

hallo,

Via irctc.co.in probeer ik me te registreren. Paspoort gemaild, mobiel verificatienummer gekregen en die werkt niet.
En dat tot 3x toe…
eigenlijk ben ik er wel een beetje klaar mee…

Kan ik niet via een bureautje een treinticket regelen?
Of kan ik van iemand een irctc inlog krijgen?

Ik hoor het graag.

BVD!

Hee Martinbrons,
Via Internet Explorer lukte het mij ook niet (2 weken bezig geweest)
Als je je email ID en Sms ID (via mail) hebt en je registratie bij IRCTC rond is.
Probeer het dan via Mozilla Firefox server.
Inloggen bij Cleartrip.com en binnen 5 minuten heb je je tickets geboekt!!!
Zorg wel eerst dat je weet met welke trein je wilt, is wel zo handig, dit kun je vinden op
indianrail.gov.in. Ook of er uberhaupt plaats is, prijzen etc…
Voor een uitgebreide beschrijving van het hele (best frustrerende) registratie verhaal:
www.seat61.com - train travel in india - a beginner’s guide
Succes.
José

Is mijn post verwijderd??